Mi van itt? Egyre kevesebb buborékos vizet iszik a magyar

HelloVidék   
  Megosztom
Mi van itt? Egyre kevesebb buborékos vizet iszik a magyar

A magyar ásványvízpiac a Nielsen legfrissebb elemzése szerint 2018. január-szeptember között 5,8%-os növekedést ért el a tavalyi azonos időszakhoz képest, az értékesített darabszámokat tekintve. Hazánkban a szénsavmentes ásványvíz fogy a legjobban a nyugat-európai trendeket követve.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvízeladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel 2018-ban: az eladott palackok mennyisége 11%-kal volt magasabb, mint a tavalyi január-szeptemberi időszakban (literben ez 11,7%-kal jelent többet). Ehhez főként a zászlóshajó Mizse 11%-os és az új külsőt öltött Primavera 18%-os (vagyis a piaci átlagnál háromszor nagyobb) növekedése járult hozzá.

A teljes portfoliónkat nézve 2018-ban a hektikus időjárás bosszúságot és gyors döntéseket, ugyanakkor rekordokat is hozott. A májusi és augusztusi forgalmunk például kiemelkedően jól alakult. Egyrészt beigazolódott a tavaszi Primavera arculatváltás létjogosultsága és a saját fejlesztésű szögletes palackjaink is sikeres fogadtatásra találtak. Másrészt az esős július után beköszöntő extrém augusztusi melegben egyre többen választottak Mizsét és Primaverát, és ezzel a valaha volt legsikeresebb hónapunk ez az augusztus lett, amikor a tíz évvel ezelőtti nyári hónap mennyiségének közel hatszorosát vitték haza a fogyasztóink

– mondta Balog Zoltán, a vállalat kereskedelmi igazgatója.

A cég saját adatai hasonló tendenciát mutatnak, ám még jelentősebb mértékben a mentesek erősödése látszik: a vállalat szénsavmentes termékei most 54%-át adják a cég teljes forgalmának, ami közel 25%-kal több a tavalyi megoszlásnál.

A termékskálájukból továbbra is a 1,5 literes kiszerelések fogytak a legjobban (2018-ban 18%-kal nőtt a volumen a tavalyi első 9 hónaphoz képest), de a 0,5 literesek már 44%-kal teljesítettek jobban. Balog Zoltán hozzátette: „Magyarországon a fél- és egyliteres ásványvizek részaránya még nem éri el a nyugat-európai átlagot, de a trendeket követve dinamikus fejlődést mutatnak”.

2018 szeptembere közel 9,5 millió palack ásványvíz értékesítése révén 15% forgalomnövekedést hozott a vállalatnak a tavalyi azonos hónaphoz képest. A cég várakozásai szerint ugyanezt a mennyiségnövekedést – a prognosztizált piaci átlagnövekedést jelentősen túlszárnyalva – az év végi záráskor is tartani fogják, ami 30 millió palack többleteladást jelentene az elmúlt évhez képest.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

belföld

ásványvíz

trend

szénsavmentes