Így lehet egészséges a böjtölés: mutatjuk, mit érdemes betartani az ünnepek alatt

MTI   
  Megosztom
Így lehet egészséges a böjtölés: mutatjuk, mit érdemes betartani az ünnepek alatt

Érdemes fokozatosan rávezetni a szervezetet a böjtölésre, illetve lassan megtörni a böjtöt, ezzel elkerülhetők a rosszullétek - mondta Erdélyi Alíz dietetikus az M1 aktuális csatornán.

A böjt kezdetekor érdemes először elhagyni az állati eredetű, túl zsíros, túl fűszeres táplálékokat, illetve a böjtölés befejezése után sem szabad gyorsan megterhelni a szervezetet

- emelte ki a szakember. De fontosnak nevezte a dohányzás és az alkoholfogyasztás elhagyását, esetleg az egyéb káros szokásokról való lemondást, illetve a lelki, szellemi megújulást is. A dietetikus hangsúlyozta, az nem böjt, ha valaki abbahagyja a húsevést, viszont több péksüteményt vagy édességet eszik, emellett kávézik, dohányzik, esetleg alkoholt is fogyaszt.

A böjt, főként annak szigorúbb változatai egészségi okok miatt nem ajánlottak az időseknek, a gyerekeknek, a várandósoknak és a betegeknek, beleértve a mentális betegeket is

- hangsúlyozta Erdélyi Alíz.

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

böjt

étkeztetés

étel

evés

tanács

ünnep

ünnepek

egészség

egészséges táplálkozás

egészséges életmód