Újabb embernagyságú halszörny akadt a horogra: mutatjuk, hol fogták a gigantikus harcsát

HelloVidék
  Megosztom
Újabb  embernagyságú halszörny akadt a horogra: mutatjuk, hol fogták a gigantikus harcsát

Zalában, Bodzai Dávid két társával egy egészen megdöbbentő méretekkel rendelkező harcsát fogott ki a Zalaszentmihályi Egyesületi tóból. A számok nem hazudnak: 210 cm hosszú és 55,9 kg-os halóriás került a partra a hétvégén.

Régi hagyománya van a horgászatnak Magyarlukafán, Baranya megyében. Vasárnap az egyesület egyik aktív tagja, Görgényi Péter esti horgászatra indult, akkor még nem gondolta, hogy emlékezetes marad számára ez a nap. Hajnalban érezte, hogy nagy kapása van. Közel félórás fárasztás után sikerült kiemelni a tóból a kapitális halat. A harcsa 211 centiméter hosszú, 111 centiméter kerületű, a mérlegeléskor a súlya 88 kilogramm volt, ez idén eddig a legnagyobb - számolt be róla tegnap a HelloVidék is.

Mint megtudtuk, idén már három óriás harcsát fogtak ezen a tavon, amik szintén kétméteresek voltak, ám a mostani fogás túltett mindegyiken. Április ötödike így bekerült az egyesület nagykönyvébe: az óriás harcsával új tórekord született Magyarlukafán.

A zalai tónál is gigantikus halat sikerült horogra akasztani

Két barátommal indultam el pecázni, kimondottan harcsára mentünk. Tenyeres kárászt kínáltam fel, aztán a kora esti órákban érkezett a hatalmas kapás, bevágtam neki. Amíg csónakba szálltunk Bohn Gáborral, addig átadtam a botot Kisvörös Jánosnak. Konkrétan a csónakmotort hátramenetben kellett használni, mivel a harcsa csak húzott minket. Mikor odaértünk fölé, lefűzte magát vagy három tuskón. Féltünk attól, hogy elveszítjük

– mesélte a zaol.hu-nak a 28 éves helyi horgász.

A harcsa aztán a reggeli hitelesítést és mérést követően visszanyerte a szabadságát.

Konrád László halőr elmondta, ez a tó történetének harmadik legnagyobb harcsája.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!