Egyre kevesebbet jár bankba a magyar: népszerű lett az internetes ügyintézés

hvg.hu   
  Megosztom
Egyre kevesebbet jár bankba a magyar: népszerű lett az internetes ügyintézés

Egyre kevesebb alkalommal intézik az ügyeiket az emberek személyesen a bankban. A CIB lakossági ügyfelei például átlagosan 1,5 alkalommal járnak évente a bankfiókban, az OTP-sek pedig évente háromszor mennek be a bankba - írja a HVG.

A portál szerint Budapest Bank és az MKB szerint nagyjából 10 százalékkal csökken évente a pénztári műveletek száma. Négy év alatt az OTP-nél 20, öt év alatt a CIB-nél 32 százalékos a visszaesés. A Raiffeisen arról tájékoztatta a lapot, hogy nem lehet egyértelmű tranzakciószám-csökkenésről beszámolni, régiónként eltérő a helyzet a pénztári szolgáltatásokat tekintve.

A Takarék csoportnál viszont más a helyzet. Esetükben az jellemző, hogy a kisebb településeken elhelyezett fiókokat az ügyfelek havonta látogatják. A látogatások során olyan egyszerű tranzakciókat végeznek, mint például pénzt vesznek fel, befizetnek, vagy épp betétet kötnek le. A nagyobb városokban található Takarék fiókoknál viszont már az a helyzet, hogy az ügyfelek ugyanezeket a szolgáltatásokat inkább már az interneten intézik el.

  Megosztom

hellovidék

bank

ügyfelek

bankok

ügyintézés

ügyfelek

bankfiók