Hiába a sok fejlesztés, súlyos gondok vannak a Balatonnál: ezek a legfőbb problémák

MTI   
  Megosztom
Hiába a sok fejlesztés, súlyos gondok vannak a Balatonnál: ezek a legfőbb problémák

A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) fenntartható versenyképességének megteremtéséhez a következő évtizedben mintegy 20 milliárd forint forrásra van szüksége, a menetrendi hajózás állami támogatása mellett - mondta Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) ülésén Siófokon.

Kollár József kiemelte, vízválasztóhoz érkezett a társaság azzal, hogy többségi állami tulajdonba került, a 6,6 milliárd forintos állami tőkeemeléssel forráshoz jutott. Beszámolt arról, hogy az utasforgalom a menetrendszerinti hajóikon évek óta stagnál, míg a kompok forgalma dinamikusan nő. 2016 óta átlagosan évi 30 százalékkal emelkedett a kompon szállított utasok, gépjárművek és kerékpárok száma is. A cég vitorláskikötői megteltek, de további férőhelyek létesítésére nincs a cégnek elegendő saját forrása.

A Bahart évente 400-450 millió forint fejlesztésre képes önerőből, ami kevés. A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt

- mondta. Molnár Gábor, a BFT munkaszervezetének igazgatója arról számolt be, hogy az irányítóhatóságoktól kapott adatok szerint az üdülőrégióba az országos átlagot, és a 2016-os balatoni kormányhatározatban rögzített értéket is maghaladó összeg, 400 milliárd forint támogatás érkezett eddig, közel 8500 projekt valósult meg.

Jamrik Péter a BFT közbiztonsági testületének elnökének szezonértékelése szerint a rendezvények száma oly mértékben nőtt, hogy biztosításuk már nehézséget jelentett a polgárőrség, rendőrség és mentőszolgálat számára is.

A beépítettség, zajszint, eltérő üdülőhasználat miatti ellentétek mellett megoldásra vár az új közlekedési eszközök használatának szabályozása: a szárazföldön leginkább az egy és kétkerekű járműveké, míg a vízen az e-jetski, a hyperjet, és az egyéb elektromos eszközöké

- mondta. Közölte, megkezdték a "Milyen Balatont szeretnénk?" téma széleskörű társadalmi, turisztikai , önkormányzati, gazdasági és politikai vitájának előkészítését.

Fodor Márk, a Zala megyei közgyűlés tagja arra figyelmeztetett, hogy elindult egy nagyon káros folyamat a Balatonnál a tópart túlzott beépítésével, ami nem csak építészeti kérdés, hanem ökológiai, turisztikai és gazdasági is. "A megépült lakások kihúzták a kereskedelmi szálláshelyekről a vendégeket" - mondta, hivatkozva előzetes adatokra, amelyek szerint csökkent a Balatonnál a kereskedelmi szálláshelyek forgalma a korábbi évhez viszonyítva. Sérelmezte, hogy a fejlesztési forrásokból a meglévő panziók alig részesültek.

Horváth János állami főépítész arra figyelmeztetett, hogy a jelenlegi áfa-rendszer nem a nyaraló-, hanem a lakások éptésének kedvez, ezért óriási a nyomás a hivatalokon és az önkormányzatokon, hogy minél több parti részen építhessenek a befektetők lakóparkokat.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

balaton

bahart

hajózás

forráshiány

hajózás

komp