Ciki: tíz magyarból jó, ha kettő tudja beazonosítani bankkártyás vásárlásait

MTI   
  Megosztom
Ciki: tíz magyarból jó, ha kettő tudja beazonosítani bankkártyás vásárlásait

Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány - derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.

A régióban a választ adók 77 százaléka számolt be arról, hogy vásárlásai egy részét nem tudja beazonosítania a tranzakció történetben. Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő. Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek érzi magát, 12 százalék pedig tehetetlennek.

Az adatok hasonlóak Magyarországon is: a válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.
A nemzetközi adatok szerint azok, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék). A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalékuk legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalékuk pedig a kereskedőt.

A magyar válaszadók 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának.

Arról is tájékoztattak, hogy a Mastercard és az Ethoca új digitális banki megoldása részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.

Mint írták, az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő ingyenesen feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon.

A felmérés résztvevői megerősítették: szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A magyar kártyabirtokosok számára a leghasznosabbak a közlemény szerint: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).

A kutatást 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercardnak, 3300, 18-60 éves banki felhasználó segítségével, a következő országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

bankkártya

vásárlás