Feldobják a határmenti térséget: újabb hidak és átkelők épülhetnek erre a folyóra

HelloVidék   
  Megosztom
Feldobják a határmenti térséget: újabb hidak és átkelők épülhetnek erre a folyóra

A régi fahidat is elbontják, és helyette egy 10 méter nyílású új hidat építenek, amelyen csak gyalogosok és kerékpárosok kelhetnek át.

Július elején már két új Ipoly-híd alapkőtétele megtörtént. Ezen hangzott el, hogy 2023-ig ezeken a hídakon kívül még öt átkelési pont létesül Magyarország és Szlovákia között; két Ipoly-híd, egy kerékpáros híd a Duna fölött, egy komp összeköttetés és egy útösszeköttetés is létrejön - írta a Magyar Építők.

A két Ipoly-híd most kivitelezőre talált, ugyanis a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. a szlovák féllel zajló beruházásban létrejövő Drégelypalánk-Ipel’ske Predmostie (Ipolyhídvég) közötti hidat a Colas Közlekedésépítő Zrt., míg az Őrhalom - Ipolyvarbó közötti hidat a Hídépítő Zrt. valósíthatja meg – derült ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből.

Csatlakozó utat is építenek

A Drégelypalánk-Ipel’ske Predmostie (Ipolyhídvég) közötti határhíd az Ipoly folyót a 72+946 kilométer szelvényben keresztezi. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.

A Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti kapcsolatot megteremtő fejlesztés során egy 50 méteres egynyílású, alsópályás ívhidat építenek fel. Ezzel együtt egy 2x1 sávos csatlakozó utat is épít a Colas Út a magyar oldalon az Ipoly-hídig, melynek hossza 1017 méter lesz. A beruházásban egy szintbeni normál csomópont és egy szintbeni vasúti kereszteződés is létrejön.

-közölték.

A régi fahidat elbontják

Az Őrhalom - Vrbovka (Ipolyvarbó) közötti híd az Ipoly folyót a 108+500 kilométer szelvényben keresztezi. A határhíd szerkezete egyetlen, 30,5 méteres nyílással íveli át az Ipoly folyót. A híd támaszköze 31,5 méter. A híd vasbeton lemezzel együtt dolgozó, két darab állandó gerincmagasságú, I-szelvényű acél főtartós vasbeton pályalemezzel merevített két főtartós híd.

Itt is épül csatlakozó út a Hídépítő Zrt. munkájával a magyar oldalon az Ipoly-hídig, melynek hossza 1340 méteres és 2x1 sávos lesz. Egy szintbeni normál csomóponttal és egy szintbeni vasúti kereszteződéssel alakítják ki.

A leendő közúti összeköttetés a jelenlegi fahidat váltja ki, így azt elbontják, és helyette egy 10 méter nyílású új hidat építenek, amelyen csak gyalogosok és kerékpárosok kelhetnek át.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

ipoly

hídépítés

közlekedés

kompkikötő