Globális trauma és fásult ügyfelek ellen: a hazai nagybank meglépte

Pénzcentrum   
  Megosztom
Globális trauma és fásult ügyfelek ellen: a hazai nagybank meglépte

Világszerte egységesítette reklámjait a CIB Bank tulajdonosa, részben annak köszönhetően, hogy az elmúlt másféléves időszak globális traumákat okozott. Ezen apropóból készítettünk interjút Szinai Ádámmal, a CIB Bank PR és marketingkommunikációs vezetőjével, aki az új kommunikációs irányról, a járvány fogyasztókra gyakorolt hatásáról, a banki hirdetések elmúlt 20 éves változásáról és a multik munkavállalókhoz való visszonyáról is beszélt a Pénzcentrumnak.

Pénzcentrum: Korábbi banki reklámokat megnézve, nekem úgy tűnik, mintha egyre vegytisztábbak, egyre semlegesebbek lennének a banki hirdetések. Te 1999 óta foglalkozol banki kommunikációval, miben különbözött egy megrendelői brief, amit egy ügynökségnek adtatok, hogy találjon ki egy reklámot a kilencvenes évek végén, 2010 körül és most?

Szinai Ádám: A banki hirdetések változására, és így a megrendelői briefekre is az egyik legnagyobb hatást – a folyamatosan változó fogyasztói szokásokon túl – a szabályozói környezet változása gyakorolta, és hogy ezt a változást milyen mértékben kell a reklámoknál figyelembe venni.

Ha csak kreatív briefing szempontokat néznénk, a kilencvenes évek környezete a pénzügyi szektor számára szinte paradicsomi állapot volt. De ennek komoly ára volt: visszatekintve az akkori időkre, azok a reklámok fogyasztóvédelmi szempontból messze el voltak maradva a mostani helyzethez képest. Jó hír, hogy a szakma, bár sok kreatív nehézség árán, de eljutott oda, hogy egyszerre tudjon megfelelni a pénzügyi szolgáltatói piac szabályozói szigorának és a sikeres kreatív kampányfejlesztéssel szembeni elvárásnak.

Ma kedvezőbb a helyzet, mint tíz éve volt, ráadásul a piaci környezet alakulásával a bankok is elkezdték konszolidálni azt az extra, önkéntes szigort, melyet a 2008-ban kirobbant pénzügyi válságot követően, a felügyeleti szervek előírásain túl vállaltak.

Pénzcentrum:Ez szabályozói vagy felügyeleti szempontból pontosan mit jelent?

Szinai Ádám: Úgy fogalmaznék, hogy a szabályok közös értelmezésében történt a konszolidáció: a segítő, fogyasztói bizalmat erősítő, fogyasztói jogokat messzemenőkig biztosító szigor megmaradt, de nincs olyan elvárás, ami miatt vállalhatatlan mennyiségű jogi szöveget kellene a reklámjainkban megjeleníteni. Nyilván a banki hirdetésekkel kapcsolatos elvárásoknak, lévén, pénzügyekről van szó, másnak kell lenniük, mintha virslit vagy kozmetikumot árulnánk, de teljes mértékben vállalható a szint, ezért mi, a hirdetők visszatérhettünk ahhoz, hogy a történetmesélés eszközeivel tudjunk reklámokat felépíteni.

Az interjú folytatása itt olvasható...

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

pénzcentrum

bank

kommunikáció

marketing

üzleti kommunikáció