Ilyen még nem volt: bekukkanthatunk a gigaprojekt kulisszái mögé

HelloVidék   
  Megosztom
Ilyen még nem volt: bekukkanthatunk a gigaprojekt kulisszái mögé

Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium Sopronban. A bal járat fejtési munkái már meghaladták a 450 métert. Szeptemberben megnyitották az M85-ös gyorsforgalmi út részeként megépülő Bécsi-dombi alagutat bemutató látogatóközpontot, amit hatalmas érdeklődés övez. A látogatási program egy előadással indul, ahol megismerhetők az M85 és a Bécsi-dombi alagút építésével kapcsolatos legfontosabb információk, majd a látogatók megtekinthetik a kiállítást és kipróbálhatják a teraszon kiállított geodéziai műszereket is. Végül a program egy rövid sétával zárul az alagútépítés felvonulási területe melletti dombon.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épülő M85-ös autóút építéséről folyamatosan beszámol lapunk. A több szakaszban megvalósuló gyorsforgalmi út egyik kiemelt része Sopronban a Bécsi-dombi alagút, amely az országhatár közelében a 84-es számú főút alatt fog kiérkezni a Bécsi domb alól. Itt alakítják ki az úgynevezett Sopron Nyugat csomópontot is. Ebből a csomópontból indul majd a sokak által várt északnyugati elkerülő út, aminek a megépítése szintén a projekt részét képezi. A kivitelező konzorcium az M85 határ felé vezető szakaszán és az elkerülő úton is már a földmunkák végén jár, írja a magyarepitok.hu.

Kerékgyártó Attila, a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium projektvezetője az M1 Ma délután című október 13-i adásában elmondta, jelenleg is zajlanak a 780 méter hosszú alagútpár fejtési munkálatai. Az alagútépítés technológiáját tekintve konvencionális alagútfejtést végeznek. Ez azt jelenti, hogy a bányászati eljárással történő fejtési munkálatok után acélhálós és lőttbetonos ideiglenes megtámasztással biztosítják az alagutat, ezt követően alakítják ki a végleges vasbeton szerkezetet egy zsalukocsis építési megoldással. Végül pedig a belső beépítéssel „felöltöztetik” az alagutat.

A déli, azaz a bal oldali járatunk meghaladta a 450 métert, a jobb oldali, északi járatnál pedig közelítünk a 200 méterhez. Az alagútra mindenképp szükség van, hiszen a város térszerkezete miatt a gyorsforgalmi utat csak ezen a nyomvonalon lehet kialakítani, és ha ezt egy bevágással építjük meg, akkor a fél Bécsi-domb eltűnik. Olyan magas a takarás - közel 38 méter a legnagyobb - az alagút felett, hogy az út átvezetését ezen a ponton más technológiával nem lehetett volna megoldani

– tette hozzá a projektvezető.

Hatalmas érdeklődés övezi az építkezést

Szeptember elején nyitották meg az M85-ös gyorsforgalmi út részeként megépülő Bécsi-dombi alagutat bemutató látogatóközpontot – hangzott el a csatorna riportjában.

A látogatási program egy előadással indul, ahol megismerhetők az M85 és a Bécsi-dombi alagút építésével kapcsolatos legfontosabb információk, majd a látogatók megtekinthetik a kiállítást és kipróbálhatják a teraszon kiállított geodéziai műszereket is. Végül a program egy rövid sétával zárul az alagútépítés felvonulási területe melletti dombon.

A látogatóközpont a konzorcium vállalása, ez a feladat nem képezte részét a tenderünknek. Azért gondoltuk, hogy bemutatjuk az alagút építését, mert Magyarországon régen épült alagút, és meggyőződésünk, hogy erre mind a szakma, mind a külső látogatók érdeklődéssel tekintenek

– fejtette ki Kerékgyártó Attila.

A projektvezető hozzátette, valóban óriási az érdeklődés, pár óra alatt beteltek az egész évre meghirdetett időpontok. Kerékgyártó Attila megnyugtatta az érdeklődőket, ezek az építési folyamatok még jövő év nyarán is zajlani fognak, tehát bőven lesz lehetőség megtekinteni az építkezést. A programra interneten keresztül lehet jelentkezni. A teljes építési projekt 2024. június 30-ig tart.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

fejlesztés

beruházás

építkezés

alagút

nemzeti infrastruktúra fejlesztő zrt.

sopron

látogatóközpont