Új modellel debütál az esztergomi Suzuki: ez lesz a magyarok új kedvence?

MTI   
  Megosztom
Új modellel debütál az esztergomi Suzuki: ez lesz a magyarok új kedvence?

Online bemutató keretein belül debütált világszerte az új S-CROSS november 25-én. Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, mely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál. Az esztergomi gyártású jármű értékesítése az év végén kezdődik Európában, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd. Az eseményen a Suzuki további bejelentést is tett: az európai zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti hibrid kínálatát.

Az új S-CROSS a több mint 50 éves Suzuki összkerékhajtású SUV-k legújabb, négy-kerékhajtású (4WD) modellje. „Merész, kifinomult, sokoldalú: az új S-CROSS szabadidő autó mindezt egyszerre testesíti meg, méghozzá magas színvonalon” – jegyezte meg Shigeru Aoyama főmérnök a modell világpremierjén. A merész dizájn minden szögből masszív, méltóságteljes formát kölcsönöz a SUV-nak. Az új S-CROSS markáns jellegét a nagy zongoralakk-fekete színű hűtőrács, a hárompontos LED-ekkel felszerelt nagy fényerejű, éles fényszórók, a szögletes első és hátsó kerékívek, valamint az autó elejének és hátuljának ezüst díszítőelemei is hangsúlyozzák.

Kifinomult vezérlési technológiával rendelkezik. A nyomatékos, 1,4 literes közvetlen befecskendezéses BOOSTERJET turbómotornak és a 48 voltos SHVS lágy hibrid rendszernek köszönhetően az autó hatékony, mégis tele van erővel. A kényelmes vezetési élményt az ALLGRIP SELECT 4×4 összkerékhajtás, a multimédiás audiorendszer és egy sor fejlett biztonsági asszisztencia garantálja.

Az erőteljes SUV karakternek megfelelően a belső tér háromdimenziós kialakítású formatervezést kapott. A tágas utastérben 5 felnőtt kényelmesen elfér, a nagy kapacitású, 430 literes csomagtér sokoldalúan használható kirándulásokhoz és más szabadidős tevékenységekhez. Az utazási élményt pedig szélesre nyitható panoráma-napfénytető fokozza.

Az új S-CROSS online világpremierjén a cégcsoport elnöke, Toshihiro Suzuki további bejelentést is tett:

Jelenleg csak lágy hibrid meghajtású személyautókat gyártunk Európában, jövő évtől bővítjük hibrid meghajtású kínálatunkat. Ennek köszönhetően az új S-CROSS hibrid változatban és csatlakoztatott szolgáltatásokkal kiegészülve is elérhető lesz a jövő év második felétől.

Az Esztergomban készülő új modell értékesítése az év végén Európában kezdődik, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd.

Ilyen az új hibrid meghajtás

A gyártó új hibrid rendszere egy frissen fejlesztett belső égésű motor, egy elektromotor-generátor egység (MGU) és egy automata váltó (AGS) kombinációja. A rendszer az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében támogatja a hibrid és a tisztán elektromos hajtást is – utóbbi esetben a belső égésű motor tétlen marad.

Az új hibrid rendszer már alacsony fordulatszámon is erős és rendkívül hatékony, képes elindítani és felgyorsítani az autót, araszolás, egyenletes haladás és tolatás közben pedig teljesen elektromos üzemmódra áll át a csendes működés és a minimális üzemanyag-fogyasztás érdekében.

Az új rendszer egyik figyelemre méltó jellemzője, hogy a motor-generátor a fokozatokat automatikusan kapcsoló- és a tengelykapcsolót működtető automata váltó kimeneti oldalára került. Ebben a konfigurációban a motor-generátor egység közvetlenül hajtja a tengelyt, és kapcsolás közben kitölti a nyomatékrést, biztosítva a sima fokozatváltást. A rendszer ráadásul lassításkor a mozgási energiát hatékonyan fogja be és alakítja villamos energiává a belső égésű motor leállítása és a tengelykapcsoló kioldása mellett. Mindez növeli az elektromos üzem hatótávolságát.

Vezetés közben két üzemmód, a Standard és az Eco között lehet választani. Standard üzemmódban a motor-generátor gyakrabban segít be a belső égésű motornak a lendületesebb vezetés érdekében, míg az Eco üzemmód többször kapcsol tisztán elektromos hajtásra, növelve az üzemanyag-hatékonyságot.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

suzuki

suzuki gyár

esztergom

autógyártás

elektromos hajtás