Globális trauma és fásult ügyfelek ellen: ezt lépte meg a magyar nagybank

Pénzcentrum   
  Megosztom
Globális trauma és fásult ügyfelek ellen: ezt lépte meg  a magyar nagybank

Szabó Andrea 1999 óta dolgozik a pénzügyi szektorban marketingvezetőként, jelenleg az Erste Bank marketing és PR igazgatója, de hasonló pozíciót töltött be a Citibanknál, a Budapest Banknál és a Sberbanknál is. A vezető a banki kommunikációs közeg változásáról, a tulajdonos által biztosított mozgástérről, a járvány ügyfelekre és dolgozókra gyakorolt hatásáról, valamint arról is beszélt a Pénzcentrumnak adott interjújában, hogy szerinte szépen öregedett-e a Budapest Bank emlékezetes, Emese című reklámplatformja.

Pénzcentrum: 1992 óta foglalkozik marketingkommunikációval. Mindig egyértelmű volt, hogy ez lesz a szakmája?

Szabó Andrea: Még a régi Közgázon végeztem 1992-ben, amikor elkezdtek bejönni a multinacionális vállalatok Magyarországra. Közgazdasági diplomával az akkor frissen végzettek nagy része a multik felé kacsintgatott, hiszen vonzó volt a nemzetközi háttér, a szakmai fejlesztési programok vagy akár a külföldi karrierlehetőségek. Igazából fogalmunk sem volt a modern nagyvállalati működésről, funkciókról, szerepkörökről, több pozíciót is megpályáztam, és így találtunk egymásra a marketinggel és a kommunikációval. Nagy szerencsém volt, mert azóta is itt vagyok, úgy tűnik, az affinitásom adott hozzá. Az FMCG szektorban eltöltött 7 év nagyon jó iskola és inspiráló szakmai környezet volt számomra.

1999 óta dolgozik pénzügyi szervezeteknél. Miben volt ez más, mint az FMCG szektorban dolgozni?

Abban az időszakban a sikeres nagy bankok alapvetően nem voltak ügyfél- és márkaközpontúak a gondolkodásukban, és nagyon tudatosan hoztak be olyan szakembereket más szektorokból, akik rendelkeztek fogyasztóközpontú gondolkodással és márkaépítési tapasztalattal. Így kerültem a Citibankhoz marketing igazgatóként 1999-ben. Valamiféle missziónk volt az, hogy próbáljuk a szervezeti kultúrát, szervezeti gondolkodást ügyfélcentrikussá alakítani, és a kommunikációs stratégiába az értékesítéstámogatási vonalon kívül egy márkakommunikációs gondolkodást is behozni.

Az interjú folytatása a Pénzcentrumon olvasható!

Címlapkép: Getty Images

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

gazdaság

pénzcentrum

bankszektor