Ennyi volt, vége: rengeteg nagycsaládos bukni fogja így az autóvásárlási támogatást

Pénzcentrum   
  Megosztom
Ennyi volt, vége: rengeteg nagycsaládos bukni fogja így az autóvásárlási támogatást

Hiába fut még fél évig a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, sokan azért eshetnek el a 2,5 milliós állami hozzájárulástól, mert december 31-ig egyszerűen nem tudják az importőrök leszállítani az autókat. Egyelőre arról sem tudni, hogy mi lesz a 7 üléses autókra felvehető családtámogatás sorsa 2023-tól. De nem csak a nagycsaládosoknak kell rengeteget várni egy új autóra: az egész iparág szenved a hosszas szállítási határidőktől.

Legutóbbi autópiaci elemzésünkben megjegyeztük, hogy a legnépszerűbb modellek közül kiszorultak a nagycsaládos autóvásárlási támogatás slágermodelljei. Ezt akkor annak tudtuk be, hogy a program júliusban lesz 3 éve, hogy elindult, és már a legtöbben, akik hétüléses autót akartak venni, azok éltek is a lehetőséggel, írja a Pénzcentrum.

Annak a nagycsaládosnak, aki még ki akarná használni a maximum 2,5 millió forintos állami támogatást az új autójára, érdemes inkább a készleten lévő modellek között nézelődnie

- ajánlotta egyik forrásunk.

Megkereste a lap a Kormányzati Tájékoztatási Központot, hogy a hosszas szállítási határidők miatt tervez-e változtatni valamit a kabinet a jelenlegi szabályokon, hogy orvosolja a problémát. Arról is érdeklődtünk, mi lesz a nagycsaládos autótámogatás sorsa: ha nem hosszabbítják meg, akkor tervez-e a kormány valami hasonló pályázatot indítani. Amint válaszolnak, közölni fogjuk.

Autót vennél? Találd meg a legjobb finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorában!

A fentiek mellett arról is érdeklődtünk a KTK-nál, hogy a legfrissebb adatok szeint az indulás óta hányan éltek a kedvezményes lehetőséggel, és nekik összesen mennyi pénzt utalt ki az Államkincstár. Az adatok kapcsán egyébként legutóbb tavaly augusztusban nyilatkozott az akkor még családügyi miniszterként munkálkodó Novák Katalin: mint elmondta, akkor az igénylők száma már átlépte a 34 ezret, és a költségvetésből több mint 60 milliárd forintot utaltak ki erre a támogatásra.

Nem ritka az egy-másfél éves szállítási idő

Nem csak a hétszemélyes autók esetében brutálisak a szállítási határidők, hanem az egész autópiacra jellemzőek a jelentős csúszások. Korábban a Pénzcentrum is megírta, hogy például ha valaki februárban megrendelt egy Volkswagen Golfot, az nagyjából 2023 szeptemberében tudja átvenni az autóját. Akkor több mint egy évet kellett várni az új Touaregre, Passatra és az elektromos ID.3-asra is.

Ennek kapcsán korábbi interjúnkban Németh Balázs, a Porsche Hungária ügyvezetője arról beszélt: valóban vannak olyan volumenmodellek, amelyekre csak 2023-as szállítást tudtak vállalni - és ez még februárban, a háború kitörése előtt volt.

Ugyanis Ukrajna fontos része az európai autógyárak beszállítói láncának, így az ottani üzemek leállása további késéseket eredményezhetett. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke például arról beszélt, a kábelkorbácsoktól kezdve sok alkatrészt és autót is gyártanak.

Ennek kiesése leginkább a Volkswagen-csoportot érinti, nem véletlenül jelentették be nemrég, hogy több modell gyártását is kénytelenek lassítani, vagy leállítani, mert nincs elegendő alkatrész. Az ukrán beszállítók kiesése mellett a piacon továbbra is jelen van a chiphiány, az alapanyag beszállítási gondok, valamint az energiaárak robbanása is

- jelentette ki akkor Gablini Gábor,

Már garancia sincs az árra

A szakember akkor arra is rámutatott, hogy a csúszásokkal újra előkerült az árgarancia kérdése is, hiszen 12-18 hónapos szállítási határidővel lehetetlen előre látni a folyamatokat, óriási rizikó garanciát vállalni az autók leszállításkori árára, az akkori árfolyamra.

Hasonlóan vélekedett Thomka Ferenc, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja is, aki arról számolt be, hogy hétről-hétre egyre több márka alakítja át az adásvételi szerződéseit és a hozzájuk tartozó általános szerződési feltételt.

Ezekben pedig lehetőséget hagynak maguknak arra, hogy ha olyan piaci-, vagy árfolyamkörülmények állnak fenn, akkor a megrendeléskor megadott vételár emelkedhet az autó átvételekor

- magyarázta. Mint kiemelte, ez a lízingszerződéseknél is problémás lehet, hiszen ha a megrendeléskor már elfogadásra került egy hitelkérelem, akkor az emelkedő autóárak miatt ha majd jópár hónap múlva megérkezik az autó, akkor ismét el kell bíráltatni a hitelkérelmet a végleges vételárral.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

pénzcentrum

nagycsaládosok autóvásárlási támogatása

nagycsaládosok autóvásárlási támogatása

autópiac