561 hajó kerülte meg a Balatont: ilyen volt az idei Kékszalag

MTI   
  Megosztom
561 hajó kerülte meg a Balatont: ilyen volt az idei Kékszalag

Az 51. Kékszalagra 561 hajó nevezett, az indulók rendkívül gyenge szélben vitorláztak Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenyén a Balatonon. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára úgy fogalmazott: az idei Kékszalag a kitartásról és a sportszerűségről szólt.

A győztes, a Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django a csütörtök reggeli rajtot követően pénteken éjjel 0:35 perckor ért célba 15:37:04 órás eredménnyel. Másodikként a Kaiser Kristóf vezette MKB-Extreme Sailing Team (15:53:58), harmadiknak a 13-szoros bajnok Litkey Farkas által irányított Prevital (16:16:10), negyedikként a német Roland Gäbler kormányozta New Black Jack (16:18:46), ötödikként pedig - több katamaránt megelőzve - az egytestű Raffica futott be Király Zsolt vezetésével (16:22:51).

Az első tízbe rajtuk kívül csak katamarán fért. Hatodik lett Váradi Szabó János a Nanushka BMW Wallis-szal (16:23:11), hetedik Vándor Róbert az RSM2-vel (16:23:46), nyolcadik Józsa Márton a Kékszalag időrekordját tartó Opel Fifty-Fiftyvel (16:36:25), kilencedik Büki Gábor a HUN3BOGI-val (16:53:54) és tizedik Földesi Gergely az X40 Grandi e Grossi-val (17:07:39).

A 48 órás határidő lejárta előtt nem sokkal, szombat reggel 8 óra 50 perc 40 másodperckor a Bánrévi Lili kormányozta Sunset futott be utolsóként a versenyen, amelyet a célvonalnál az abszolút győztes Racing Django legénysége pezsgővel várt, és a hajóra átszállva közösen ünnepelték a verseny végét. A Kékszalag-győztes Petrányi Zoltán és csapata azért döntött úgy, hogy az utolsó szintidőn belül megérkező versenyzőt köszöntik a befutónál, mert fontosnak tartják, hogy a Kékszalag az összes résztvevő hajóról szóljon, ne csak az élmezőnyről.

Győzelmükről szólva a kormányos megjegyezte: a kezdetektől esélyesnek tartották magukat a dobogóra, a verseny pedig komoly küzdelem volt, méltó ellenfelekkel. A sikert Petrányi Zoltán szerint kiemelkedő széltaktikájuknak, a csapat tudásának, tapasztalatának és kiváló együttműködésének köszönhetik.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet először 1934-ben rendeztek meg. Balatonfüredről indulva a több mint 150 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre. A Kékszalag abszolút időrekordját a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű hajó tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt ért célba.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

balaton

vitorlás

vitorlázás

kékszalag nagydíj

kékszalag

verseny

magyar vitorlás szövetség