Versenytársat kap Ferihegy? Durva ütemben fejlődnek jövőre a vidéki repterek

HelloVidék   
  Megosztom
Versenytársat kap Ferihegy? Durva ütemben fejlődnek jövőre a vidéki repterek

A repülés már nem kiváltság, amióta megjelentek a diszkont légitársaságok és már nem is feltétlenül kell Budapestre utazni ahhoz, hogy repülhessünk. Debrecenből például pár hónap múlva akár Ciprusra vagy Mallorcára is elutazhatunk, a sármelléki repülőtér folyamatban lévő fejlesztése után pedig várhatóan a dél-balatoni légikikötő kínálata is újabb járatokkal bővül. A remények szerint akár Tel-Avivba vagy Szentpétervárra is lehet közvetlen menetrendszerinti járat Sármellékről.

Nem kell feltétlenül Budapestre utazni ahhoz, hogy repülhessünk. A debreceni repülőtér a második legforgalmasabb magyarországi reptér lett mára és az utóbbi években egyre bővülő útvonalhálózattal várja az utazni vágyókat. Ez főként a Wizz Airnek köszönhető, amely 2012-ben kezdett el menetrendszerinti járatokat üzemeltetni Debrecenből. 2016-ban csatlakozott hozzá a Lufthansa és vélhetően az épülő debreceni BMW-gyár miatt is látnak majd lehetőséget a reptérben a légitársaságok a következő években.

Bár a ferihegyi repülőtér évi 13 milliós forgalmától még messze elmarad a debreceni repülőtér, azért van kereslet a járatokra: idén az év első kilenc hónapjában 300 ezer utas fordult meg és jövőre folytatódhat az emelkedés a kapacitásbővítéseknek köszönhetően. Csak a Wizz Air 600 ezer ülőhelyet kínál majd 2019-ben Debrecenből a közelgő nagy bővítés után.

Decembertől több új járattal bővül a debreceni repülőtér kínálata, miután a Wizz Air egy második Airbus A320-as repülőgépet telepít a helyi bázisára. A jövő hónaptól Barcelonába, Doncasterbe, Bázelbe, Dortmundba is lehet majd repülni a kelet-magyarországi városból, majd Palma de Mallorca, Málta és a ciprusi Larnaka is elérhető lesz március végétől. Ciprusra és Mallorcára például már 30 ezer forint alatti összegből meg lehet fordulni. A régi járatok is megmaradnak Tel-Avivba, Londonba, Eindhovenbe, Milánóba, Párizsba és Moszkvába, így Wizz Airrel 11 különböző országba lehet repülni Debrecenből és 14 célállomásból lehet válogatni. A reptér másik légitársasága, a Lufthansa pedig Münchenbe közlekedtet menetrendszerinti járatot a kelet-magyarországi reptérről.

Nyugat-Magyarországot a sármelléki repülőtér igyekszik kiszolgálni, ahonnan egykor a Ryanair is működtetett menetrendszerinti járatokat. Nemrég még a népszerű török üdülővárosba, Antalyába, Moszkvába és Zürichbe is el lehetett repülni a Balaton melletti repülőtérről. Manapság charterjáratok közlekednek a repülőtérre, jellemzően Németországból, kihasználva a Hévízre igyekvő turistaforgalmat. A flybe Berlinbe, Düsseldorfba, Hamburgba, a Lufthansa Frankfurtba, a Germania pedig Erfurtba, Drezdába és Lipcsébe indított idén repülőgépeket. Ezeket sem túl nagy gyakorisággal, Lipcsébe például összesen 2 járat indult el idén és Frankfurtba is mindössze két alkalommal lehetett repülni a Balaton melletti légikikötőből. A legsűrűbb a flybe düsseldorfi járata volt, ami augusztus 18 és október 20 között heti egyszer közlekedett.

A kilátások viszont ígéretesek, 2016 decemberében egy kormányhatározat 6,6 milliárd forintot biztosított a repülőtér infrastrukturális és technológiai fejlesztésére (például a kifutópálya meghosszabbítására és a környező épületek felújítására), amitől a repülőtér több menetrendszerinti járatot vár. Elsősorban Frankfurt és London lenne a cél Hévíz polgármestere szerint, de tel-avivi, szentpétervári és norvégiai járatok indulásáról is tárgyaltak.

Jelenleg évente mintegy 20 ezer utas fordul meg a sármelléki charterjáratokon és a kisgépeken, ennek a többszörösére, legalább 150-200 ezer utasra lenne szükség ahhoz, hogy rentábilisan működjön a repülőtér az üzemeltető hévízi önkormányzat szerint és ezzel hosszú távon is lehessen vele számolni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

utazás

repülés

repülőtér

debrecen

sármellék