Mediterrán jellegű kikötőt terveznek Révfülöpön
Még hosszas tervezés, engedélyeztetés és társadalmi egyeztetés szükséges ahhoz, hogy Révfülöp saját téli-nyári vízen-tárolásra is alkalmas kikötővel rendelkezzen, de a település vezetése elszántan dolgozik azon, hogy a volt teherkikötő területe megújuljon.
1974-ben történt az első konkrét dokumentáció készítése, majd 1985-ben és 1999-ben, 2003-ban is készültek tanulmánytervek a kikötő megépítésére. Kondor Géza, Révfülöp polgármestere 2010-ben még képviselőként, majd 2013 augusztusától már polgármesterként újból indítványozta a kikötő létrehozását, írja a Hajózás.hu.
A 2013 augusztusában kezdeményezett környezetvédelmi hatástanulmányt 2018 szeptemberében a másodfokú környezetvédelmi hatóság megfellebbezhetetlenül jóváhagyta, kimondva, hogy a környezetet a kikötő megvalósítása nem károsítja. A tanulmány elkészítésében részt vett a Magyar Tudományos Akadémia is… Ezt most egy több lépcsős, a legjobb esetben is másfél éven át tartó tervezési, engedélyeztetési folyamat követi, így jó esetben 2020 tavaszán rendelkezünk majd a jogosultságokkal.
– nyilatkozta Kondor Géza.
Konkrét gazdasági elemzések, tervezések hiányában a becsült bekerülési költség várhatóan meghaladja a település teherbíró képességét, így pályázati forrásokkal, esetleges hitelfelvétellel, illetve vállalkozások bevonásával tennék lehetővé a megvalósítás financiális hátterét.
Gondolkodunk olyan lehetőségen is, hogy akár évekre előre kiadunk kikötő helyeket, hogy bevételhez jussunk. Egy dologban azonban nagyon elkötelezettek vagyunk: garantáljuk azt, hogy a vízpart továbbra is nyitott marad, nem lesz kerítés, szögesdrót, kordon, építmények. Ezt akkor tudjuk szavatolni, ha az üzemeltetést, a működtetést az önkormányzat tulajdonában tartjuk.
– mondta a polgármester.
A kikötőt mediterrán mintára álmodták meg, úgy alakítanák ki, hogy a kikötőbe érkezve rögtön a település központjába toppanjanak be az utazók. A kikötő nem elvesz a közterületekből, hanem hozzáad, mivel épül majd egy 180 méteres csodálatos sétány növényekkel, világosítással, melyet egy kis hidacska köt majd össze a szárazfölddel, hogy tudjon a Balaton vize keringeni. A kőszóráson mély vízben pecázhatnak a horgászok, a hajók, összesen 133 darab, pedig a móló falához tudnak kikötni, mondta Kondor Géza.
A polgármester több előnyt is felsorolt a vitorláskikötő megépítésével kapcsolatban:
- Azoknak a révfülöpieknek, akik vitorlással, elektromos kishajóval rendelkeznek nem kell más településre vinni a pénzüket.
- A várható jelentős bevétel hozzájárul, hogy a település továbbra is fejlődhessen.
- Meg lehetne állítani a burjánzó nádast, mielőtt teljesen benövi a település legfrekventáltabb partszakaszát.
Úgy tervezik a révfülöpi vitorláskikötőt, hogy medre alkalmas legyen az 1,4 – 1,5 méter merülésű hajók fogadására.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)