Ez a 14 vasútvonal lehet veszélyben: mutatjuk a listát

Népszava   
  Megosztom
Ez a 14 vasútvonal lehet veszélyben: mutatjuk a listát

Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása – értesült a Népszava több vasutas szakszervezeti vezetőtől. A Közlekedő Tömeg Egyesület már egy nem hivatalos listát is közzétett, azonban a minisztérium cáfolja a hírt.

A lap forrásai szerint újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása, és a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy egységes országos vasúti- és buszmenetrendet hoztak létre. A bezárásról szóló hírt a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté erősítette meg, valamint felhívta a figyelmet, hogy tavaly novembertől már terítéken van a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalakon a vasúti személyszállítás megszüntetése.

Az új értesülések szerint további 12 vonal bezárásáról dönthetnek a már említett kettő mellett. Ezek a pályák nagyon rossz állapotban vannak, a felújítás rengeteg pénzt emésztene fel, ezért az utazókat inkább a buszos közlekedésre szoktatnák át. Gyöngyösi Máté szerint azonban a közutak is rémes állapotban vannak, és busszal még hosszabb a menetidő a Mátészalka-Csenger szakaszon.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a MÁV-Start-javaslatban az alábbi következő vonalak bezárását tervezik:

  • Almásfüzitő–Esztergom
  • Csorna–Pápa
  • Godisa–Komló
  • Gyöngyös–Vámosgyörk
  • Hidasnémeti–Szerencs
  • Mátészalka–Csenger
  • Mezőtúr–Battonya
  • Mohács–Villány
  • Nyékládháza–Tiszaújváros
  • Nyíregyháza–Nyírbátor
  • Somogyszob–Nagyatád
  • Szentlőrinc–Sellye
  • Tiszafüred–Karcag
  • Zalaegerszeg–Rédics

A hír megjelenése kapcsán az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményt adott ki, mely szerint a vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben.

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. KATTINTS!
  Megosztom

hellovidék

vasút

vonat

bezárás

vonal

máv

itm