Új elkerülő út fogja átszelni az országot: itt vannak a részletek

Magyar Nemzet   
  Megosztom
Új elkerülő út fogja átszelni az országot: itt vannak a részletek

Új elkerülő út épülhet Komáromtól Székesfehérváron át Kecskemétig. A cél a nemzetközi áruforgalom elvezetése, az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére.

Az innovációs tárca államtitkára azt mondta a Magyar Nemzetnek, hogy a kormány már döntött a fejlesztésről, készül a megvalósíthatósági tanulmány. A cél a nemzetközi áruforgalom elvezetése, az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére. Az államtitkár szerint az elkerülőút megépítése az M1-es bővítésének elhalasztását is lehetővé tenné.

A megvalósíthatósági tanulmány tárgya az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között

– árulta el a lapnak az innovációs és technológiai tárca államtitkára, aki szerint újfajta gondolkodásra van szükség a gyorsforgalmi hálózat továbbépítése során a nemzetközi tranzitforgalom növekedése miatt.

Az átmenőforgalom a legrövidebb idő alatt kíván túljutni az országon, ám jelenleg ez csak úgy lehetséges, hogy megközelítik a fővárost. Ennek az az oka, hogy a hazai gyorsforgalmi hálózat sugaras szerkezetű, vagyis a főközlekedési útvonalak 1-től 7-ig az M0-sból ágaznak ki. A tranzitforgalomnak azonban nem célja a magyar főváros megközelítése, egy északnyugati–délkeleti átlós útvonal jobban szolgálná a céljukat, miközben a budapesti és agglomerációs utak lélegzethez jutnának

– mondta Mosóczi László. A portál szerint a tranzitforgalom elvezetését szolgálná egy olyan gyorsforgalmi átkötés, amely az M1-en haladó kamionokat Komárom térségéből kiindulva Székesfehérvár mellett továbbhaladva a jelenleg tervezés alatt álló M8-ig vinné. Az M8-as keleti szakasza az M7-esből válik ki Enyingnél, és az M6-ost érintve Dunaújvárosig, majd a már korábban megépült autópályahídon át Kecskemétig vezet majd. Ott kapcsolódik az M5-öshöz, illetve a már épülő M44-eshez, amely Békéscsabára, majd Gyulára, illetve a magyar–román határra vezet.

Ha elkészül a fővárost mintegy 100 kilométeres távolságban elkerülő félgyűrű, annak jelentős következményei lesznek Budapest elővárosi forgalmára

– mondta az államtitkár. A lap szerint az egyre növekvő terhelés következménye, hogy az M0-s déli szakaszának burkolaterősítésére van szükség, valamint előkészületben van az M1-es Győr és Budapest közötti szakaszának teljes felújítása, továbbá a jelenlegi kétszer két sáv kétszer három sávosra bővítése. A szakember szerint ha a nemzetközi tranzit nem terheli majd a Budapest környéki utakat, nem lesz szükséges vagy csak később válik elkerülhetetlenné az M1-es sávbővítése.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

közlekedés

utazás

autó

elkerülő

autópálya

autóút

gyorsforgalmi

útépítés

sávbővítés