Nagyot lép előre a vasúti közlekedés a Balatonnál: itt járhatnak majd a szuper gyors vonatok

HelloVidék   
  Megosztom
Nagyot lép előre a vasúti közlekedés a Balatonnál: itt járhatnak majd a szuper gyors vonatok

Gyorsabb és kényelmesebb lesz a vasúti közlekedés a balatoni északi partján is, ha elkészül a vasútvonal villamosítása. A korszerűsítésnek köszönhetően a balatoni szakaszon is használhatóak lesznek a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatok - írja a Magyar Nemzet.

A lap szerint gyorsabb és komfortosabb lesz a vasúti közlekedés a balaton északi partján, ha a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő elkészül a vasútvonal villamosításával. Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosításának tervezése idén kezdődik meg, amellyel teljessé válik az északi parton a korszerűsítés. Jelenleg a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalon dolgoznak. ahol 2021 tavaszán fejeződik be a munka.

A Balaton és a Budapest közötti közúti és vasúti kapcsolatok az év tizenként hónapjából körülbelül tíz esetében kielégítők, ám nem könnyű feladat a nyári szezon közlekedési igényeinek kiszolgálása, amely alapvetően infrastruktúrális kérdés. A vasúti szolgáltatás fejlődhet és rugalmas lehet ha a megfelelő eszközök például a felújított, villamosított pálya rendelkezésre állnak. Ez lehetővé teszi, hogy a MÁV-Start az iskolai szünet idején a balatoni szakaszokon használja korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatait.

Ez már jól működik a déli parton, ahol az elmúlt években korszerűsítették a pályát, így gyorsvonatok akár egy óra alatt leérnek a Déliből Siófokra, de az északi parton még nem vethették be a villamos gyorsvonatokat. Ezen segíthet a mostani korszerűsítés, amelynek révén az észak-balatoni vasútvonalon kiépül a villamos vontatású közlekedést szolgáló infrastruktúra.

A lap információi szerint ha jövő nyáron átadják a Balatonfüredig korszerűsített vonalat, a székesfehérvári mozodonycsere Füreden történik majd meg, esetleg az utasoknak át kell szállniuk. De már ez sem tarthat sokáig. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogyha a minap bejelentett beszerzés a tervek szerint halad, akkor a villamos-hibrid, vagyis az áramszedős-akkumulátoros kettős üzemű motorvonatok közül az első tíz Budapest és Tapolca között közlekedik majd 2023-ban, Füredtől behúzott áramszedőkkel.

A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan szeptember végén kezdődik. A Szabadbattyán–Balatonfüred közötti hatvan kilométer hosszú szakasz villamosítása és részleges felújítása nettó 23 milliárd forintba kerül.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

hellovidék

balaton

vasút

vasúti közlekedés