Újabb kerékpáros zuhant a közműgödörbe: mi történik Szentendrén?

HelloVidék   
  Megosztom
Újabb kerékpáros zuhant a közműgödörbe: mi történik Szentendrén?

A problémát az jelenti, hogy a kerékpárútszakasz alatt eldugult egy vezeték, ennek javítása megtörtént, de hatalmas aknát nem sikerül még lefedni. Ebbe zuhant már bele több, szabálytalanul közlekedő bringás is.

Ahogy arról a portál beszámolt, a Szentendre Blogol nevű közösségi oldal egyik bejegyzése szerint nem az első eset, hogy bringás sérül meg a felújított területen. Mint írták, a héten ez volt a második ilyen esemény: a kerékpárút 5 méter mély aknájába zuhant egy szabálysértő állampolgár.

Szentendrén van egy „horrorlik”, amibe időnként beleesnek bringások. Igaz, a kerékpárút elvileg le van zárva, de mivel sokan félnek a terelőútnak kijelölt, forgalmas 11-es úton bringázni, inkább arra mennek. A gödör hónapok óta nincs lefedve, a vízművek arra hivatkozik, hogy egy aknafedélre várnak, a város őrjöng, az Eurovelo 6-os bringaúton közlekedők meg szívnak

- mesélte egy helyi lakos a Telexnek.

A portál megkereste Bürger Zoltán, a helyi kerékpárosklub elnökét is az esettel kapcsolatban. A szakember szerint a probléma azzal kezdődött, hogy a Szentendre központját a Szentendre határában fekvő kerékpároshíddal összekötő, mintegy két kilométeres kerékpárútszakasz egy pontja alatt július közepén eldugult egy nyomás alatt levő szennyvíz-távvezetékcső, így a túlfolyóból elkezdett kiömleni a tartalma.

Ezutána az illetékes Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. (DMRV) megkereste majd elhárította a problémát. Az eldugult cső a kerékpárút alatti gátban futott, de a szervizaknákat valakik valamikor régen betemették. A kerékpárutat július 13-án lezárták, a csövet kiásták, a hibát két nap alatt elhárították, majd úgy döntöttek, hogy helyreállítják a szervizaknát is. Az erre kiírt közbeszerzési eljárás azonban elhúzódott. Mindez nem lett volna baj, ha a gödör nem az egyébként igen nagy forgalmú Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút alatt lenne. Július közepe óta a gödör fedetlenül tátong, a kerékpárosok egy része pedig megpróbál mellette elmenni, mert – az egyébként sokáig ki sem jelölt – terelőút szűk, zsúfolt és rossz állapotú

- magyarázta a klub elnöke.

Ahogy a lap írja, a városban augusztus elején helyezték ki tájékoztató táblát a lezárásokhoz. A tábla viszont nem rettentett el túl sok kerékpárost. Mint írják ez azért lehetett, mert a kerülőút vagy az autókkal teli 11-es úton vagy a mellette haladó, rossz állapotú, szűk járdán visz - ezeken az utakon nem sokan akartak így kerülni. A szervizaknák helyreállítási munkálatai még szeptember elején elkezdődtek, a DMRV ekkor azt ígérte, hogy három hónap alatt elvégzik a munkát, de ez nem történt meg, mert a fedlapokat nem gyártották le. Az esettel kapcsolatban a portál kereste Szentendre önkormányzatát is, szerintük a lakosság tájékoztatása, a lezárás biztosítása a kerékpárúton a helyreállítást végző, állami tulajdonú DMRV feladata.

Az önkormányzat ennek ellenére – mivel a kezdetektől látszott, hogy a DMRV nem lép a kellő gyorsasággal – segített a kommunikációban és lezárásban, egyeztetett a kerékpáros szervezettel, aminek eredményeképpen született egy térkép és egy tábla az alternatív útvonalról

- mondta Pilis Dániel alpolgármester a Telexnek. Kiemelte, később városi rendészek kirendelésével is segítettek.

Az alpolgármester hozzátette, úgy véli több kerékpáros nem fogadta el a lezárásokat, megrongálták a kordont, veszélybe sodorva ezzel másokat is. Kitért arra is, hogy a legnagyobb problémának azt látja, hogy egyes kerékpárosok elveszítették a türelmüket, és nem tudták kivárni a munkák végét, azaz szerinte felmerül az egyéni felelősség kérdése is. Kitért arra is, hogy az önkormányzatnak nincs ráhatása, mikor készülnek el a munkák, de mindent megtettek a veszélyes helyzet elkerülésére, többször felszólították erre a DMRV-t is.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

szentendre

kerékpáros

baleset

akna

szennyvízhálózat

szennyvíz-távvezetékcső

vezeték

felújítás