Nem semmi épült: 5 vágányt ível át az vadiúj vidéki felüljáró

HelloVidék/MTI   
  Megosztom
Nem semmi épült: 5 vágányt ível át az vadiúj vidéki felüljáró

A Gödöllő és Hatvan közötti vasúti pályakorszerűsítés során a kivitelezési munkák fővállalkozója, a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. 143 méter hosszú közúti felüljáróval váltotta ki a korábbi szintbeni kereszteződést Gödöllőn, a Köztársaság útnál.

A Budapest – Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítésében, amely a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában három projektben valósul meg:

  • a Rákos és Gödöllő közötti vasúti pálya korszerűsítését a Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. alkotta konzorcium;
  • a Gödöllő és Hatvan közötti vasúti vonalszakasz pályaépítését a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft.;
  • míg a Rákos és Hatvan közötti szakasz biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi el.

A felüljáró 5 vágány felett ível át

A Gödöllő - Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként új különszintű vasúti kereszteződés épült Gödöllőn a vasútállomás szomszédságában lévő Köztársaság útnál. A felüljáró kivitelezésének részleteiről a Magyar Építők Kónya Viktorral, a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. projektvezetőjével beszélgettünk, aki rögtön az elején a műtárgy főbb méreteit is ismertette:

  • a híd 5 vágányt keresztez 130 méter sugarú ívben,
  • a héttámaszú szerkezet 143 méter hosszú és 14,58 méter széles,
  • a híd pályalemeze 1,25 méter keresztmetszeti vastagságú takaréküreggel könnyített monolit vasbeton,
  • minden támasz alatt 8 db 80 centiméter átmérőjű, 20 méter mély CFA cölöpalapozás készült.

A korábbi szintbeni kereszteződést a 10 hónapos vágányzár végére el kellett bontani

A híd kivitelezési organizációját úgy alkottuk meg, hogy a hídon és a csatlakozó úthálózaton először a közutat helyezzük forgalomba. A gyalogos és kerékpáros utak, illetve a hozzájuk kapcsolódó lépcsőkarok kivitelezésére a közút ideiglenes forgalomba helyezést követően került sor”

– közölte Kónya Viktor.

A végleges forgalomba helyezéshez több egyéb, a híddal közvetlen kapcsolatba nem hozható feladatot kellett elvégeznie a kivitelezőnek: például több száz méter hosszan kellett átépíteni a csapadékvízelvezető-rendszert, hogy el tudják vezetni a megnövekedett csapadékvízhozamokat.

Címlapkép: Getty Images

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

gödöllő

felüljáró