A Cofidis kutatásából kiderült, hogy a menhelyek legégetőbb problémája a pénz- és a szakemberhiány (66%), a zsúfoltság (50%), és számottevő az egészségügyi ellátására fordítható pénz szűkössége (34%). A menhelyek segítése a lakosság körében a legnépszerűbb, a legtöbb támogatás ugyanis az emberek részéről (84%) és a civilszervezetektől (72%) érkezik, míg a cégek (40%) a harmadik helyen állnak a listán, ezt követi az önkormányzat (36%), a celebek (14%) és végül az állam (2%).
Többek között a szakemberek által említett problémák hatékony támogatását tűzte zászlajára a vállalat programja, amelynek keretében a cég a konkrét segítségnyújtás mellett novemberben a kutyabarát lakosságot bevonva közösségi adományozó kampányt indított. Az összefogásnak köszönhetően további 1 millió forint gyűlt össze a menhelyek számára. Az adományok a Hangya Közösség közreműködésével kerültek a legmegfelelőbb helyekre:
- a kisvárdai menhely hatalmas összefogás eredményeképpen új tetőszerkezetet kapott
- a karcagi menhelyre végre olyan tároló érkezett, amiben biztonságosan tárolhatják a szükséges eszközöket, élelmet
- a mátészalkai menhely egy nagyobb összeget orvosi költségekre fordított
- a nyírmadai menhely pedig csodaszép kennelsorral bővült a régi életveszélyes helyett, a fennmaradó összeg pedig a kutyusok egészségügyi költségeit fogja fedezni.
A kutyák rengeteg örömöt és szeretetet adnak nekünk, itt az ideje, hogy viszonozzuk nekik. Ezért a közösségi kampányt megdupláztuk és a vállalatunk idén további 5 millió forintos adománnyal és Menhely expresszel, azaz a kutyák számára alkalmas gépjárművel segíti a menhelyek mindennapi munkáját a Hangya Közösség közreműködésével.
– mondta Fedor Mariann a cég marketingvezetője.