Változik a vidéki kórház eljárásrendje: diszpécser szolgálat értesíti a hozzátartozókat a betegek állapotáról

Index 2020. november 17. 09:31
Az elmúlt hetekben egyre több panasz született amiatt, hogy a látogatási tilalom miatt a hozzátartozók szórványosan kaptak felvilágosítást szeretteik állapotáról - számolt be róla az Index.

Diszpécser szolgálatot hoztak létre a miskolci kórházban a covidos betegek hozzátartozóinak, mivel a védőfelszerelésbe öltözött orvosok nem tudják fogadni a telefonokat

– derült ki az RTL Klub Híradójából.

Ahogy arról a portál beszámolt, Müller Cecília országos tisztifőorvos a múlt héten nyilatkozott arról, hogy az intézmények kötelesek biztosítani a láthatást és elbúcsúzást a haldoklók hozzátartozóinak, illetve rendszeresen tájékoztatni a családokat a betegek állapotáról.

Egy, az RTL által megkérdezett ügyvéd szerint bármelyik kórház alkalmazhatná a miskolci kórház eljárásrendjét. Ehhez azonban az is kell, hogy a betegek kijelöljenek egy hozzátartozót, aki a rendszeres felvilágosítást megkaphatja, és akit baj esetén a kórház értesíthet. Így nem sérülnek sem a betegjogok, sem a betegek személyiségi jogai

- írja a portál.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint a legtöbb kórháznak van információs központja, itt a beérkező kérdéseket rögzítik, és a tájékoztatásra jogosultaknak a kórház dolgozóinak leterheltségétől függően lehetőség szerint 24 órán belül válaszolnak. A tárca szerint adatbiztonsági okok miatt a kórházak számára is könnyebbség, ha egy családból naponta egyszer ugyanaz a családtag érdeklődik a beteg állapota felől.

Címlapkép: Getty Images