Gigakampány indul a magyar sertéshús mellett: kóstoltatások is lesznek

MTI 2020. március 4. 18:14
A magyar élősertés, valamint a sertéshús exportja több mint 10 százalékkal bővült, ugyanakkor az élősertés hazai importja mintegy 10 százalékkal csökkent. Az árak magasak, a sertéshús kilónkénti termelői ára 600 forint fölött van.

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja. Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára azt mondta: a magyar sertéshúsfogyasztás jelentősen elmarad az európai uniós átlagtól, annak nagyjából kétharmada, ezért is tartják indokoltnak a kampányt.

Az elmúlt években számos kedvezőtlen hatás érte a sertéságazatot, ezért is fontos szerintük a megkülönböztetett figyelem.

A magyar élősertés, valamint a sertéshús exportja több mint 10 százalékkal bővült, ugyanakkor az élősertés hazai importja mintegy 10 százalékkal csökkent, a sertéshús behozatala pedig stagnál.

Az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, hogy

Az önköltségek emelkedésének csak egy része jelent meg a fogyasztói árakban, de már ez is kedvezőtlen hatással van a fogyasztásra. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondása alapján a kampányok időszakában több mint 10 százalékkal megnő az adott termékek forgalma, és a pozitív hatás hosszabb ideig kitart. Az üzletlánc tapasztalatai szerint a sertés tőkehús árainak emelkedése miatt csökkent a fogyasztás, 10-15 százalékkal az elmúlt egy évben. 5-10 évvel ezelőtt ugyanakkor még az alacsony ár volt a legfontosabb szempont, ma viszont egyre nagyobb arányban fogynak a magas minőségű termékek.

Címlapkép: Getty Images