Újabb embernagyságú halszörny akadt a horogra: mutatjuk, hol fogták a gigantikus harcsát

HelloVidék 2021. április 8. 11:00
Zalában, Bodzai Dávid két társával egy egészen megdöbbentő méretekkel rendelkező harcsát fogott ki a Zalaszentmihályi Egyesületi tóból. A számok nem hazudnak: 210 cm hosszú és 55,9 kg-os halóriás került a partra a hétvégén.

Régi hagyománya van a horgászatnak Magyarlukafán, Baranya megyében. Vasárnap az egyesület egyik aktív tagja, Görgényi Péter esti horgászatra indult, akkor még nem gondolta, hogy emlékezetes marad számára ez a nap. Hajnalban érezte, hogy nagy kapása van. Közel félórás fárasztás után sikerült kiemelni a tóból a kapitális halat. A harcsa 211 centiméter hosszú, 111 centiméter kerületű, a mérlegeléskor a súlya 88 kilogramm volt, ez idén eddig a legnagyobb - számolt be róla tegnap a HelloVidék is.

Mint megtudtuk, idén már három óriás harcsát fogtak ezen a tavon, amik szintén kétméteresek voltak, ám a mostani fogás túltett mindegyiken. Április ötödike így bekerült az egyesület nagykönyvébe: az óriás harcsával új tórekord született Magyarlukafán.

A zalai tónál is gigantikus halat sikerült horogra akasztani

Két barátommal indultam el pecázni, kimondottan harcsára mentünk. Tenyeres kárászt kínáltam fel, aztán a kora esti órákban érkezett a hatalmas kapás, bevágtam neki. Amíg csónakba szálltunk Bohn Gáborral, addig átadtam a botot Kisvörös Jánosnak. Konkrétan a csónakmotort hátramenetben kellett használni, mivel a harcsa csak húzott minket. Mikor odaértünk fölé, lefűzte magát vagy három tuskón. Féltünk attól, hogy elveszítjük

– mesélte a zaol.hu-nak a 28 éves helyi horgász.

A harcsa aztán a reggeli hitelesítést és mérést követően visszanyerte a szabadságát.

Konrád László halőr elmondta, ez a tó történetének harmadik legnagyobb harcsája.