Fordulóponthoz ért az M85 giga soproni alagútja: így áll most az 53 milliárdos beruházás

HelloVidék 2024. február 26. 10:18

A déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron - közölte a Magyar Építők.

A soproni alagút szerkezeti munkálatai befejeződtek mind a déli, mind az északi járatban. A munkálatokba a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti, 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezése, illetve az északnyugati soproni elkerülő út megépítése is beletartozik – értesült a magyarepitok.hu.

Az alagút déli járatában már elvégezték az alapréteg és az aszfaltréteg lerakásának munkálatait, míg az északi járatnál jelenleg a védőcsövek beépítése és a betonfelület csiszolása folyik. Az ütemtervnek megfelelően a végleges pályaszerkezet kialakítása márciusban kezdődhet meg.

53 milliárdba fog kerülni az M85-ös új szakasza

2019-ben kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. „az M85 gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakasz a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő út kivitelezése, és a kiviteli tervek elkészítése” tárgyában. A beruházást akkor nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték – most nettó 52,9 milliárd forintnál tartanak a kiadások - írta az Átlátszó a beruházásról.

Címlapkép: Getty Images