Beindul az online szaloncukor rendelés: mutatjuk, milyen ízekből fogy a legtöbb

Világgazdaság 2020. december 11. 09:01
A hagyományos kókuszos, zselés, vajkaramellás és marcipános szaloncukrok mellett idén már a prémium kategóriás gyártók sós-karamellás vagy tökmagos ízvilágát is megtalálhatjuk a kínálatban. A fogyókúrázók és a diétázók igényeit a cukormentes termékek elégíthetik ki, de a korábbi évekhez képest jelentősen több vegán és paleolit szaloncukor közül válogathatnak majd a vásárlók. Szintén komoly újdonság, hogy a koronavírus-járvány miatt várhatóan minden eddiginél többen rendelnek majd édességeket online az ünnepekre - írja a Világgazdaság.

Az idei karácsonyt vegyes várakozások előzték meg, több nagy kereskedelmi lánc óvatosan bánt a rendelésekkel. A gyártók gyengébb forgalomra számítottak a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság miatt, de a várakozásuk nem igazolódott be, a szaloncukrok vásárlásában jelentős visszaesés nem várható. Emiatt az már most biztos, hogy a zselés szaloncukrok iránti keresletet a piac nem fogja tudni kielégíteni, így érdemes időben kapcsolni. Magyarországon évente körülbelül 6,5 milliárd forint értékben vásárolunk szaloncukrot, átlagosan egy kilogrammot háztartásonként. 2020-ban 10-12 helyett néhány százalékos drágulás várható tavalyhoz képest: a legolcsóbb szaloncukrok kilogrammos ára 900 forint körül alakul, a legdrágábbak pedig akár a 15 ezer forintot is elérhetik kilónként

- mesélte a lapnak a super-shop.hu online áruház szakértője.

Ahogy a portál írja, mint minden évben, úgy idén is rengeteg újdonság vár minket a boltok polcain, a kreatív gyártók és manufaktúrák ugyanis próbálnak valami egyedivel kilógni a sorból. Természetesen a hagyományos ízvilág kedvelői idén sem szomorkodhatnak: a kókuszos, zselés, vajkaramellás és marcipános szaloncukor lesz jó eséllyel az idei sláger, de az új ízekre vágyóknak is lesz miből szemezgetniük.

Mennyiség vagy minőség?

Mennyiségben és értékben is jelentős a növekedés a prémium termékek esetében, melyek mellőzik a mesterséges adalékok és ízfokozók használatát. A csomagolásuk sem celofán, hanem selyempapír és szanitol, így a gasztronómiai élményen túl az esztétikai érzékünkre is hatnak, emelve az ünnep hangulatát. A hagyományos és a prémium minőség közötti különbséget jól szemlélteti a legnépszerűbb szaloncukor, a zselés összetétele, mely hagyományos változatban cukorból, ivóvízből és glükózszirupból készül zselésítő anyag, aroma felhasználásával, esetleg minimális gyümölcslével. Ezt kakaós bevonóba vagy csokoládéba mártják, és celofánba csomagolják. Ezzel szemben egy minőségi zselés szaloncukor 100 százalékos gyümölcslevet, illetve zselésítő anyagot tartalmaz, és jó minőségű csokoládéval van bevonva.

- írja a lap.

A hagyományos, fondant alapú szaloncukrok mellett egyre nagyobb teret hódítanak a minőségi csokoládéval és töltelékkel készített magasabb minőségű és prémium kategóriájú termékek. A prémium kategóriás termékeket készítő gyártók 2020-ban belecsempészik a süteményekre és a fagylaltokra jellemző ízeket a szaloncukrokba, így egyre több édes-sós, sós-karamellás, zserbós, mákos bejglis vagy az almás pités szaloncukor kerül a boltokba, mi több az Irsai Olivér, szatmári szilva, mézes málna, az epres pezsgős és a forralt boros sem számít ritkaságnak.

Egyre szélesebb körben terjedhetnek el továbbá a fogyókúrázókat és a diétázókat kiszolgáló cukormentes szaloncukrok, de nem számítanak majd ritkaságnak a vegán és a paleolit termékek sem, melyek a megfelelő választékot biztosítják

- számolt be róla a portál.

A teljes szaloncukoripar évente megközelítőleg 3 500 tonna szaloncukrot gyárt, de mostanáig csak a vásárlások minimális részét adta az online forgalom. Ez idén nagyot fordulhat, mert a koronavírus-járvány második hulláma miatt vélhetően sokan az interneten fogják megrendelni a karácsonyi édességeket

- mondja a super-shop.hu online áruház szakértője.

Bepörgött az online vásárlás

Az online térben garantált a biztonságos vásárlás, a termékek sorban állás és idősáv nélkül, a rendkívül gyors és precíziós folyamatok lévén kényelmesen beszerezhetőek, ráadásul az egyedi csomagolóanyagoktól az egyedi üzenetekig számtalan plusz szolgáltatás is elérhető. A tapasztalatok szerint online inkább jellemző a tudatos vásárlás, a netezők többnyire konkrét termékeket keresnek. A legnagyobb mennyiségben értékesített termékek a közép-árkategória alá esnek, majd jönnek a prémium, végül a hagyományos termékek. A szaloncukor átlagos kosárértéke zömében eléri a 15 ezer forintot

- tette hozzá.

Címlapkép: Getty Images