Új fogalom a gasztronómiában: hamarosan hazai designer szörpöket is vehetünk a piacokon?

HelloVidék 2023. március 27. 13:10

Február 24-én indult el a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson, melynek támogatásával egyszerre tehetsz szert feledhetetlen ízélményekre, és segíthetsz egy innovatív márka építésének következő szintre emelésében.

A szörp fogalmának felhelyezése a gasztronómia térképére, a szörp jelentésének újraértelmezése a piacon – a Designer Szörp by Gyulai Évi ötlete egy borsodi zsákfaluban, Gömörszőlősön született meg Évi fejében, aki budapesti ügyvezetői életét maga mögött hagyva, vidéki gyökereihez visszatérve elsősorban a természet nagyszerűségéből merít ihletet. Célkitűzése nem más, mint egy olyan, új brand megteremtése, amelyben a szörp egy igényes, kifinomult, izgalmas és modern ital, mely önállóan vagy akár koktélok, teák, különféle hideg és forró italkreációk alapjaként is megállja a helyét. A márka mindezt azzal a gondolattal ötvözi, hogy a természet az, amely képes magából olyan minőségű alapanyagokat kimunkálni, mint semmi más.

Gyulai Évi szörp és ital designer kávézóknak, éttermeknek és magánembereknek is tervez szörpöket. Italai megkomponálásában különös figyelmet fordít arra, hogy az adott személy ízlése, lelkülete, személyisége vagy éppen az adott étterem, italbár atmoszférája, stílusa, vendégköre és kínálata mind-mind visszaköszönjön a szörp megjelenésében és ízvilágában.

Italkülönlegességeivel találkozhatunk például a Budavári Palotanegyedben a Királyi Lovarda rendezvényein, a Főőrség Étterem és Kávéházban. Jelenleg a Babka Deli saját szörpjén dolgozik, de tervezett már fesztiválszörpöt egy egész városnak, itallapot disznóvágás tematikára, esküvőre, családi és céges rendezvényekre, valamint egyedi szörpöket művészeti estek alkotásainak stílusához igazodva, vezető befektetőknek, vagy éppen a Brancsnak.

A Brancson például a Vadszilva és Zöld Kardamom, Birsalma és Csillagánizs, Feketeribizli és Szecsuáni Bors ízekkel indult el a márka. A hagyományos szörpös üveg helyett ezek már prémium gines üvegben vásárolhatók meg, a címkén pedig minden szörp hangulata, összetevői alapján kézzel festett hangulati elemek digitalizált grafikái jelennek meg - így minden címke egyedi, mégis ugyanabban az egységes, felismerhető stílusban prezentálja a brandet. Van lehetőség egyedi designer szörp megterveztetésére is, így egy olyan italt kapsz, amely sehol máshol nem található meg a piacon. A Designer Szörp by Gyulai Évi brand jelenleg levédetés alatt áll.

A Designer Szörp február 24-én debütált a Brancson, majd február 28-án a Startup Ökoszisztéma Farsang pitchfórumán került bemutatásra a Graphisoft Parkban befektetők előtt. A Brancs-kampány az első két hétben elérte a 35%-ot, ami ritka jó eredménynek számít, és a következő hetekben a fennmaradó 65%-os teljesüléssel egy olyan márka előrejutását segíthetjük, amely a magyarországi szörpfogyasztás valódi reformereként tűnt fel a piacon.

Címlapkép: Getty Images