Mutatjuk, milyenek lesznek az új saját gyártású MÁV InterCity+ kocsik

Magyar Idők 2018. december 12. 09:31
Még az idén forgalomba áll hat saját gyártású IC+ vasúti személykocsi, jövő tavasszal pedig további tizennégy. Hamarosan megrendelnek újabb nyolc KISS emeletes motorvonatot. Az országos közlekedési EgyJegy-rendszert a kormányzat a vasúttársaság által kidolgozott elektronikus jegyértékesítési rendszer alapjain fejleszti ki - mondta el la Magyar Idők kérésére Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.

Az első IC+ kocsik prototípusaival már 2015-ben találkozhatott az utazóközönság, a MÁV saját gyártású vasúti személykocsijai azonban azóta sem álltak forgalomba. A Magyar Idők megkérdezte a vállalat vezérigazgatóját, Csépke Andrást, hogy hol tart a sorozatgyártással a szolnoki gyár.

Csépke András elárulta, hogy a tervek szerint 20 nemzetközi forgalomra tervezett jármű fog a sínekre állni májusban, melyek közül 16 már készen van, három pedig a hatósági futópróbákat végzi. Május után belföldre is elkezdődik az új kocsik gyártása:

Ezek az új sajátgyártású IC+ kocsik 200 km/órás sebességre lesznek képesek, és harmadannyiba kerülnek, mint más, Európában gyártott kocsik.

Jövőre állnak forgalomba a KISS emeletes vonatok is, ezek eleinte az elővárosi forgalmat fogják kiszolgálni, de hétvégén és nyaranta a Balatonon és az ország más részein is feltűnhetnek. Ezek a vonatok 600 férőhelyesek, valamint korszerű, energiatakarékos és környezetbarát utazást ígérnek.

A vezérigazgató azt is elárulta a lapnak, hogy a Televonat sikerén felbuzdulva országos hálózattá szeretnék fejleszteni a jelenleg Nyíregyháza-Debrecen-Budapest vonalon működő járatot. A Televonat egyelőre csak vasárnaponként jár, a jegy pedig olcsóbb, mintha autómegosztó szolgáltatást választanának az utasok. A MÁV tájékoztatása szerint ezek a járatok korszerű motorvonatokkal működnek, és a vonatok gazdaságosan üzemeltethetőek, mivel eddig mindig elfogytak a jegyek.