Az első IC+ kocsik prototípusaival már 2015-ben találkozhatott az utazóközönság, a MÁV saját gyártású vasúti személykocsijai azonban azóta sem álltak forgalomba. A Magyar Idők megkérdezte a vállalat vezérigazgatóját, Csépke Andrást, hogy hol tart a sorozatgyártással a szolnoki gyár.
Csépke András elárulta, hogy a tervek szerint 20 nemzetközi forgalomra tervezett jármű fog a sínekre állni májusban, melyek közül 16 már készen van, három pedig a hatósági futópróbákat végzi. Május után belföldre is elkezdődik az új kocsik gyártása:
Ezek a kocsik kétféle belső elrendezésben fognak elkészülni, az egyik többcélú, családbarát, termes, külön infrastruktúrával kerékpárosoknak és kerekesszékeseknek, míg a másik prémium kialakítású, termes résszel, büfével és csendes bizniszfülkékkel.
Ezek az új sajátgyártású IC+ kocsik 200 km/órás sebességre lesznek képesek, és harmadannyiba kerülnek, mint más, Európában gyártott kocsik.
Jövőre állnak forgalomba a KISS emeletes vonatok is, ezek eleinte az elővárosi forgalmat fogják kiszolgálni, de hétvégén és nyaranta a Balatonon és az ország más részein is feltűnhetnek. Ezek a vonatok 600 férőhelyesek, valamint korszerű, energiatakarékos és környezetbarát utazást ígérnek.
A vezérigazgató azt is elárulta a lapnak, hogy a Televonat sikerén felbuzdulva országos hálózattá szeretnék fejleszteni a jelenleg Nyíregyháza-Debrecen-Budapest vonalon működő járatot. A Televonat egyelőre csak vasárnaponként jár, a jegy pedig olcsóbb, mintha autómegosztó szolgáltatást választanának az utasok. A MÁV tájékoztatása szerint ezek a járatok korszerű motorvonatokkal működnek, és a vonatok gazdaságosan üzemeltethetőek, mivel eddig mindig elfogytak a jegyek.