Tokaji, Villányi, Egri: egyre megy, egységes arculatot kapnak külföldön a magyar borok

MTI 2019. október 5. 15:30
Magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány 3,5 milliárd forint értékben - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön.

Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni.

A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni, hogy a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja

- fűzte hozzá az államtitkár. Elmondta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 35 milliárd forintot különített el a kormány a borászatok technológiai megújítását elősegítő támogatásokra, amiből 10 milliárd forint még elbírálás alatt áll.

Azt a gyönyörű változatosságot, amit a 6 borrégió, a 22 borvidék, a 36 földrajzi árujelző 65 000 hektáron megjelenít, mindenképpen tovább kell erősíteni azzal a népszerűsítő programmal, amelyet a kormány most elindít - fűzte hozzá Feldman Zsolt.