Évtizedek óta nem történt ilyen a dolgozókkal: a főnökök mindenki feje felett döntöttek

Pénzcentrum 2020. augusztus 12. 09:01
Korábban sok nagy cégnél az volt a szemlélet, hogy mivel van keret, mindenből meg akarják venni a legjobbat és legnagyobbat. Most ugyanezek a nagy cégek elkezdtek inkább abban gondolkodni, hogy fogyasztási alapon vásároljanak, mondta el a szakember.

"Hiába mondogatta mindenki azt, hogy sokkal gyorsabb lesz mindenféle online platformok betörése és mindenki elkezd ebben gondolkozni. Ezek a platformok részben már megvoltak, igaz, egy-két helyen felgyorsult a fejlesztésük, de olyan óriási trendet nem látunk belőle" - mondta el a Pénzcentrumnak Szpisják Tibor, a Hewlett Packard Enterprise (HPE) kereskedelmi igazgatója. A szakember többek között beszélt még arról, milyen hatása van az új koronavírus-járványnak a nagyvállalati szektorra, de szóba került az IT büdzsék helyzete, a home office-ban rejlő potenciál és a felhő technológia is.

Szpisják Tibor szerint az informatika ma már mindenhol kikerülhetetlen szereplő, és ha egy tulajdonos, egy vezető nem tud nyugodt szívvel döntést hozni, mert nem ismeri a hátterét az egyes folyamatoknak, az szerintem nem a vezető hibája, hanem a szektoré. Az IT cégeknek kell sokkal közérthetőbben megfogalmazható üzenetekkel előállniuk, és mint mondta, ők most ezen dolgoznak.

A koronavírus szerinte felvetett néhány kérdést a nagyvállalatoknál is.

Némileg felgyorsult a digitalizáció folyamata, de mi azt látjuk, hogy ez nem hozott olyan eget rengető változtatásokat, legalábbis a magyar ügyfélkörben. Ma ugyanazokról a projektekről tárgyalunk a cégekkel, mint amikről év elején kezdtünk el beszélgetni. Volt egy-két különleges igény, amit a vírushelyzet kezelése hozott be, de azt látjuk, hogy a stratégia nem változott, igyekeznek a büdzséhez sem hozzányúlni és még mindenki bizonytalanul mozog. A bankszektor például ma még inkább nézegeti, hogy mit fog hozni neki eredményekben a bevezetésre kerülő fizetési moratórium. Vajon, hogyan tudják ezt kompenzálni olyan technológiákkal, amelyek a távoli elérést teszik lehetővé, vagy minimalizálják az érintkezést a felhasználókkal.

Korábban sok nagy cégnél az volt a szemlélet, hogy mivel van keret, mindenből meg akarják venni a legjobbat és legnagyobbat. Most ugyanezek a nagy cégek elkezdtek inkább abban gondolkodni, hogy úgynevezett fogyasztási alapon vásároljanak.

- fejtegette a szakember, aki szerint közép-hosszú távon azoknak lehet előnyük, akik ezt meg tudják valósítani.

A teljes interjút itt lehet elolvasni.

Címlapkép: Getty Images