Egyre több magyar milliárdos ide menekíti a pénzét: miért éri meg?

Pénzcentrum 2021. október 21. 08:30
A Pénzcentrum iparági forrásai szerint egyre többen tekintenek a műkincsvásárlásra befektetésként, amit az is jól mutat, hogy a járvány sem vetette vissza a vásárlásokat. Vajon mi a sláger most a műtárgypiacon, és valóban az online térbe terelődik át az ágazat?

A Pénzcentrum iparági forrásai szerint egyre többen tekintenek a műkincsvásárlásra befektetésként. Az iparág pörög; a koronavírus-járvány miatti lezárások nem igazán hoztak recessziót az ágazatban. A kereskedőknek, aukciós házaknak, galériáknak persze új utakat kellett keresniük az elhúzódó válság miatt. Az utóbbi időben a több, eddig bevett gyakorlat kérdőjeleződött meg, és egyre hangsúlyosabbá vált az online jelenlét. Bár a szakemberek azt állítják, az online akciók nem váltják fel teljes mértékben az aukciókat, azonban mégis elindult egy nagyon komoly átrendeződés, és már-már párhuzamosság figyelhető meg a kettő között.

Ha az iparág egészét nézzük akkor az első hullám alatt volt egy erős megtorpanás. Akik elsősorban az élő árveréseket preferálták, náluk volt ez érezhető. Árverések, kiállítások maradtak el. Nálunk, akik csak online árverést tartunk, nem volt érezhető megtorpanás, sőt. A tavalyi évben kb. 30%-al növekedett a forgalmunk

- árulta el a Pénzcentrum megkeresésére Csonka Krisztián. A Darabanth Aukciósház vezetője hozzátette, évente 26 árverésük van, melyeket egytől egyik az online térben bonyolítják le.

Mi foglalkozunk legrégebben online aukciókkal Magyarországon; 2004 óta két hetente tartunk árverést

- tette hozzá.

Évente nagyjából 500 000 tétel szerepel az árveréseinken. A forgalom a tavalyi évben 1,2 milliárd forint volt. Mind az eladási, mind a vásárlási kedv nőtt. Bizonyára voltak olyanok is, akik anyagiak miatt adták el a tárgyaikat, de az elején inkább az motiválta az eladásokat, hogy otthon maradtak az emberek és volt idejük átnézni a gyűjteményeiket, és kiszortírozni a nem oda valókat, vagy csak átnézték a fiókokat és találtak dolgokat. Az otthonlét az online böngészést, mint időtöltést is felértékelte és ez ösztönzőleg hatott a vásárlásokra főleg olyanoknál, akiknek a jövedelme nem csökkent.

- fogalmazott Csonka Krisztián, és azt is hozzátette, hogy az átmeneti megtorpanás után sokan észbe kaptak és elkezdtek online megoldásokat aukciós rendszereket fejleszteni.

A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható.

Címlapkép: Getty Images