Járványhelyzet ide vagy oda: megugrott a Magyar Posta árbevétele az elmúlt időszakban

MTI 2022. június 10. 10:00
Megerősödve jött ki a koronavírus-járványból a Magyar Posta Zrt., a termékek és szolgáltatások értékesítésének nettó árbevétele elérte a 220,4 milliárd forintot az egy évvel korábbi 199,6 milliárd után.

Alogisztikai piacon évek óta zajló forgalomnövekedés a múlt évben is folytatódott, így a vállalat bevételeinek bővülése is elsősorban ezzel függ össze. A kis csomagok, a fuvarozás és a raklapos szállítás is dinamikusan nőtt

- idézi az MTI a Világgazdaság cikkét.

A társaság megőrizte részesedését a csomaglogisztikai piacon, így a forgalmával együtt az árbevétele is emelkedett. Míg a reklámkiadványok kézbesítéséből és a belföldi hírlapterjesztésből kisebb bevétele származott az előző évinél, addig az elektronikus és nem hagyományos szolgáltatások árbevétele nőtt.

A főbb tevékenységek közül a levéltermékek értékesítése a tavalyelőtti 83,46 milliárd forintról 98,29 milliárdra nőtt, a pénzforgalmi szolgáltatások a korábbi 49,4 milliárd forinttal szemben 51,9-et hoztak, míg a logisztikai termékek forgalma 29,6-ről 31,9 milliárdra hízott.

A sajáttőke-arányos jövedelmezőségi mutató 14,13 százalékponttal növekedett előző évhez képest az adózott eredmény növekedése miatt. Az utóbbi kilőtt az egy évvel korábbi 425 millió forintról 13,97 milliárdra, amit a társaság az eredménytartalékba tervez átvezetni

- áll a cikkben.

Címlapkép: Getty Images