Elképesztő, mennyi magyar dolgozik az autógyártásban: de mire számíthatnak a jövőben?

Pénzcentrum 2024. február 29. 08:38

Noha a köztudatban továbbra is él, hogy Magyarország a jarműgyártás tekintetében csupán egy összeszerelő üzem, az ország ágazati teljesítménye mást mutat - tudta meg a Pénzcentrum.

Ahogy a portál írja, a magyarországi foglalkoztatottak közel 3,5 százaléka dolgozik az autógyártásban, ami megegyezik a tradicionálisan nagy járműgyártónak számító Németországéval. Emellett nálunk állítják elő az európai járművek jelentős részét, és az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártásában sem vagyunk rosszak.

Sokat várnak az ágazattól

A nyugati világban sok autógyárat zárnak be és helyeznek át, ezt Magyarországon el kell kerülni. Hiszen milyen lenne Győr az Audi vagy Kecskemét a Mercedes nélkül? Győrben tízéves autógyártási rekord dőlt meg, Kecskeméten felsőkategóriás elektromosautó-gyártás indult, Debrecenben olyan elektromos autót gyártunk majd, amely még nincs a világpiacon, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója Szegedre hozza első európai gyárát, és megnyugodhatnak a szentgotthárdiak is, mert megindul náluk az elektromos motorok gyártása

– közölte nemrég Orbán Viktor miniszterelnök a 2023-as évet értékelő beszédében. Ebben hangsúlyozta, a magyar autóipari termelés értéke több mint 13 ezermilliárd forint, az autóipar több százezer család kenyerét adja, valamint azt, hogy az elmúlt időszakban hatalmas szak- és mérnöki tudást halmoztunk fel.

Nem nagy titok

A magyar gazdaság legerősebb motorja a járműipar, konkrétabban a nagy autógyárak. A portál közlése szerint nem véletlenül, egy Varga Viktor és Rippel Géza, a Magyar Nemzeti Bank szakértői által jegyzett korábban publikált tanulmány szerint ugyanis 2000 óta az összes beruházás átlagosan 6,5 százaléka valósult meg a járműiparban, ami az egyik legmagasabb arány Európában.

Az európai országok többségében egyébként az összes beruházás 4-5 százaléka kötődik a járműgyártáshoz, ezzel szemben hazánkban bizonyos időszakokban – jellemzően egy újabb gyár építésekor – az arány a 10 százalékot is meghaladta.

Magyarország lenne Európa összeszerelő üzeme? Mit hozhat még a jövő? Erről többet a Pénzcentrum teljes cikkében olvashatunk, ide kattintva.

Címlapkép: Getty Images