Ez mindenkit érint: mostantól így működik az ügyintézés a kormányablakokban

MTI 2020. november 11. 20:07
A járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától kizárólag előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézmi a kormányablakokban és okrmányirodákban.

Csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok szerdától, aki teheti, intézze online hivatali ügyeit. Azt írták, hogy a járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától csak előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézni a kormányablakokban és okmányirodákban. A kormányzati intézkedésekkel összhangban most meghozott óvintézkedésekkel a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.

Ez alól kivételt képeznek a gépjármű-ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök. Szerdától nem közlekednek a kormányablakbuszok és a települési ügysegéd szolgálatok működését is felfüggesztik. A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton telefonos, illetve e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, az elérhetőségek a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.

Közölték azt is, az elkészült okmányok személyes átvételére szerdát követően nem lesz lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal. Felhívták az ügyfelek figyelmét, hogy a március 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul december 15-ig érvényesek.

Azt javasolták, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatást vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket.

Címlapkép: Getty Images