Így alakította át a hétköznapokat a járvány: elfogyhatnak az új filmek is?

Pénzcentrum 2020. október 1. 08:44
A magyar lakosság jelentős részének teljesen új életformát kellett kialakítania a veszélyhelyzet, kijárási korlátozások ideje alatt és rengetegen keresték emiatt a szórakozás, kikapcsolódási lehetőségek új formáit. Fontos alternatívát jelentett sokak számára a streaming, és más digitális szolgáltatások előfizetése, ezt a folyamatosan növekedő igényt a szolgáltatók is megérezték, és reagáltak is rá. A Pénzcentrum most ennek kapcsán készített interjút Pinczés-Pressing Ádámmal, az HBO Magyarország PR vezetőjével, sajtófőnökével és Riczu Tiborral az HBO Europe digital marketing vezetőjével, aki csapatával tizenkét országban felel a digitális marketing és sales, és az ehhez kapcsolódó technológiai fejlesztések területéért. Elárulták, hogy növekedést, de sok kihívást is hozott a járvány első hulláma. Arról is kérdeztük őket, hogyan befolyásolhatja a jövőben a tartalomfogyasztást a pandémia. Mi lesz, ha elfogynak az új filmek, sorozatok? Megtörténhet, hogy nem lesz mit nézniük a nézőknek?

A veszélyhelyzet, ami elindult először a cseheknél, szlovákoknál, lengyeleknél, majd nálunk is, sok szempontból hasonló helyzetet eredményezett a potenciális felhasználóink életében, mint a például a karácsonyi időszak - válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Riczu Tibor. Kifejtette, hogy az emberek megspórolták a napi munkába ingázást, bevásárlást, szociális programokat, egyszóval lett lett szabadidejük. Amikor az embernek több szabadideje van, több tartalmat fogyaszt. Ezt a helyzetet idézte elő a semmiből a márciusi hónapban ez a járvány.

Egyik pillanatról a másikra bezártak a mozik, eltűnt az árbevételük, ez nagy űrt generált a legtöbb stúdió box office eredményeiben, az éves terveiben, és erre úgy reagáltak, hogy elkezdtek a megszokott akvizíciós keretek mellett új utakat keresni tartalmaik értékesítésére és új partneri kapcsolatok kialakítására. Így lettek meg [HBO GO-n] a Marvel-filmek, így ütöttük le a Star Warst, rengeteg extra filmet. Nagyon erős első öt hónapunk volt. Tartalomoldalról is nagyon sok mindent tudtunk adni a felhasználóknak.

Persze volt egy felfutás, egy nagyobb kiugrás az átlaghoz képest, de ez nem feltétlenül a streaming szolgáltató érdeme, ez egy inkubátorállapot, amiből megpróbáltunk jól kijönni

- hangsúlyozta.

A szakember a portálnak elárulta, hogy a váratlan helyzet miatt minden üzleti terv megborult tavasz óta és ez folytatódott nyáron is. Azonban annak ellenére, hogy az emberek elkezdtek visszamenni a munkahelyükre, kinyitottak az óvodák, iskolák, volt egy visszaesés a tartalomfogyasztásban, a hétköznapok kicsit gyengébbek lettek, de a hétvége ezt kiegyenlítette. A bázis növekszik mind a tizenkét országban. A Pénzcentrum arra is rákérdezett, hogy a járvány milyen hatással lehet a premierekre és, hogy milyen változásokra számíthatnak a filmek szerelmesei.

A várható jövőről és a tervekről a teljes cikkben a Pénzcentrum oldalán olvashatunk.

Címlapkép: Getty Images