Ez lehet a legújabb őrület: erre szórják most pénzüket a tehetős magyarok?

MTI 2022. június 9. 13:01
Magyarországon növekszik az e-rollerek iránti kereslet, majdnem minden tizedik magyar használ e-rollert, 11 százalékuk rendszeresen, 64 százalékuk pedig rövidebb utakra - közölte a MediaMarkt, friss, reprezentatív kutatása alapján.

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a MediaMarkt megbízásából 2022. május 23. és 25. között 1091 válaszadói mintával. A válaszadók 20 százaléka főként élményszerzés céljával, vagy kíváncsiságból e-rollerezik, 6 százalékuk pedig az autó helyett használja.

Bálint Péter, a vállalat kategóriamenedzsere a közleményben kiemelte, az elektromos rollerek térhódításával egy új alternatív közlekedési eszköz ékelődött be a lakosok életébe, az eszköz népszerűségének növekedésében a pandémiának is nagy szerepe volt. Az e-rollerek iránti kereslet a vírus komolyabb hullámainak lecsengésével sem torpant meg, hiszen az elmúlt öt hónapban a forgalom ötszörösét érte el előző év ugyanezen időszakához viszonyítva.

A műszaki áruházlánc beszámolója szerint a legnépszerűbbek a közép- és felsőközép-kategóriájú, felnőtteknek szánt modellek, amelyek 25-30 kilométer hatótávúak, valamint egyre keresettebbek a 40-45 kilométer hatótávú, felső kategóriás rollerek is, ezek már több funkcióval, megbízhatóbb fékrendszerrel, beépített világítórendszerrel és akár sebességtartó automatikával is rendelkeznek.

Az eseti, vagy állandó jelleggel e-rollerezők 45 százaléka azt mondta, hogy szinte bárhol közlekedik az eszközzel, mindennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10 százaléka tartja ezt szabályosnak

- írják a közleményben.

Címlapkép: Getty Images