Érdemes új útvonalat tervezni: februárban lezárnak egy szakaszt a Budapest–Hatvan vasútvonalon

HelloVidék 2019. január 20. 11:00
Február elején új üteme kezdődik a Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának: a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt 10 hónapra teljesen lezárják. A Közlekedő Tömeg Egyesület közleményében utasbarát pótlási javaslatokat dolgozott ki.

A MÁV-Start által tervezett autóbuszos pótlás a lezárás alatt jóval lassabb eljutást és plusz átszállásokat eredményez az utasoknak.

  • Miskolc felől az InterCity-vonatok csak Hatvanig közlekednek, ott pótlóbuszra kell átszállni.
  • A gyors- és sebesvonatok helyett szintén pótlóbusz közlekedik tovább Hatvantól, de az nem megy el a Keleti pályaudvarig, csak Pécelig. Ott ismét át kell szállni egy másik vonatra.

A Közlekedő Tömeg Egyesület a kényelmetlenségek mérséklése érdekében utasbarátabb pótlási javaslatokat dolgozott ki, melyben többek között az alábbiakat javasolják közleményükben:

  • Miskolc és Budapest között maradjon közvetlen vasúti kapcsolat Vác felé terelt IC-vonatokkal, naponta több száz utast mentesítve a kényszerű átszállás alól. A Budapest–Vác vonalon csúcsidőn kívül nem járnak a gyorsított személyvonatok, ezért a menetrendben marad hely a terelt IC-knek.
  • A gyors- és sebesvonatok helyett expressz pótlóbuszt is indítsanak Budapest-Keleti és Hatvan között, hogy senkinek se kelljen a megszokottnál kettővel többször átszállnia.
  • Az M3-as autópályán engedélyezzék az autóbuszok leállósávban haladását dugó esetén, a bevezető szakaszon pedig jelöljenek ki buszsávot, hogy a pótlóbuszoknak és a térségi Volánbusz-járatoknak ne kelljen a kilométeres dugóban várakozniuk.
  • Szolgáltatók közötti kölcsönös jegy- és bérletelfogadással, a pót- és helyjegyek eltörlésével, illetve egyéb tarifakedvezményekkel csökkentsék a pótlás által okozott kellemetlenségeket.

A felújítás háttere, illetve a Közlekedő Tömeg Egyesület részletes javaslata itt olvasható, az egyesület petíciója pedig itt érhető el.