Hatalmas összegeket térített vissza tavaly az utasoknak a MÁV

Világgazdaság 2019. február 1. 08:30
Az elmúlt évben 8 százalékkal nőtt a jegyük visszaváltásáért reklamáló vasúti utasok száma, ám jócskán bővülő forgalom mellett - írja a Világgazdaság.

A MÁV kommunikációs igazgatósága arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy 2018-ban több mint 13 ezer jegyvisszatérítési igényt nyújtottak be az utasok a vasúttársaságnak, ami 8 százalékos növekedést jelent a 2017-es adatokhoz képest. Hozzátették, hogy ebben az időszakban 2,8 millióval bővült az utazóközönség.

Mind a visszatérítési, mind a kártérítési igények száma növekedést mutat az elmúlt éveket tekintve, de ez elenyésző mértékű az utasszám-emelkedéshez képest

– jegyezték meg, majd azt is elmondták, hogy a visszatérítési igényeket 90 százalékban az utasok javára bírálták el így tavaly 63 millió forintot térített vissza a vasúttársaság. 2017-ben szintén 90 százalék volt a pozitív elbírálási arány, azonban akkor még 59 millió forintra rúgott ez az összeg. Tavaly 219 kártérítés iránti bejelentés született, összesen közel egymillió forint értékben. A legmagasabb visszatérítési összeg 500 ezer forint volt, kártérítésnél pedig 73 ezer forint.

A statisztikák szerint az utasok nagyjából egy hónap alatt kapták meg az igényelt összeget, amiből átlagosan 17 nap volt az elbírálás, és 13 nap az utalás. Visszatérítéskor 20 százalék, internetes vásárlás esetén 10 százalék kezelési költséget számít fel a vasút.