Berobbantak a piacra: szegedi startup-találmány hódította meg New Yorkot

HelloVidék 2020. január 31. 20:13
2019-ben az Antavo több olyan terméket is kifejlesztettek, amellyel a bolton belüli élményt lehet fokozni. Ezek közül a legkiemelkedőbb a ‘Loyalty Experience Kiosk’, egy érintőképernyővel, arcfelismeréssel és mozgásérzékelős kamerával ellátott eszköz, ami ablakot nyit az újgenerációs hűségprogramok felé.

Minden év januárjában rendezik New Yorkban az NRF Retail Weeket, Amerika legnagyobb kereskedelmi kiállítását. Az idei eseményen olyan világmárkák voltak jelen, mint a Microsoft, Google, American Express vagy Starbucks. A nagy nevek közt azonban felbukkant egy hazai cég is, akik a nulladik napon szervezett privát bemutatón robbantak be a köztudatba egy saját készítésű Kioszkkal.

A szegedi székhelyű Antavo marketing megoldást és hűségprogramokat biztosít olyan nemzetközi cégeknek, mint a Benetton, LuisaViaRoma, PepsiCo, vagy Toys”R”Us. 2019-ben azonban több olyan terméket is kifejlesztettek, amellyel a bolton belüli élményt lehet fokozni.

Mind a technológiai, mind pedig a szoftveres oldal a hazai cég munkáját dicséri - az Antavót négy magyar fiatal alapította Londonban 2012-ben, és a cégnek van egy magyar leányvállalata. A tervrajzot és a koncepciót Kecsmár Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője álmodta meg, továbbá a programozástól kezdve a dizájnon és az összeszerelésen át a fejlesztés a szegedi irodában történt.

A termék egyik nagy újításának számít az NFC (Near Field Communication) technológia felhasználása, melyet az Apple múlt ősszel tett népszerűvé az iPhone X-szel. Dióhéjban az NFC lehetővé teszi, hogy a felhasználók a telefonjukat az eszköz oldalának érintve könnyedén bejelentkezhessenek vagy regisztrálhassanak a bolt hűségprogramjába.

A kereskedelmi szférában forradalminak számító eszköz hivatalos premierjére január 11-én került sor, az NRF hét részét képező Innovation Mansion-ben. A New York-i Soho egyik 5 emeletes városi palotájában rendezett zártkörű eseményen olyan márkák magas rangú képviselői próbálhatták ki az Antavo újítását, mint a Disney, LUSH vagy H&M. A hagyományos vásárlói élmény és a bolti tér fontossága reneszánszát éli nyugaton, így az Antavo találmánya nem is debütálhatott volna jobbkor.

“A Kioszk célja, hogy emlékezetessé tegyük a boltban töltött időt, és meggyőzzük a vásárlókat, hogy minél többször térjenek vissza”

- mesélte Kecsmár Attila, aki Nemes Andrással, a cég másik társalapítójával együtt képviselte az Antavót New Yorkban. “Ez a koncepció nagyon jól rezonált a külföldi közönséggel, rögtön meglátták benne a potenciált. A legtöbben az NFC-s bejelentkezésre voltak kíváncsian, mert az Apple újítását ilyen formában még sehol nem használták fel” - tette hozzá.

A bemutató sikerére építve az Antavo Kioszkjai New Yorkban és Szingapúrban debütálnak több divatcégnél az év első felében