Már nagyon itt volt az ideje: felújítják ezt a két lerobbant vasútvonalat

MTI 2021. március 12. 16:06
A felmérések szerint gyakorlatilag kétszer annyian használnák az elővárosi vasutakat, ha javulna a szolgáltatás. A felújítás után a veresegyházi vonalon az eddigi háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám.

A kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) pénteken kiírta a tervezési közbeszerzést a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal felújítására. A BFK pénteki közleményében azt írta, hogy a kiírással

"A beruházások végére az elképzelések szerint részben kétvágányú, 80-120 kilométer per órával járható, villamosított vonalakon a belső szakaszokon 10-15, a külsőkön 30 percenként követik majd egymást a szerelvények minden irányban, az akadálymentes megállókban pedig kulturált környezet, P+R gépkocsiparkolók és B+R kerékpártárolók várják majd az utasokat" - közölték.

A felhívásra jelentkezőknek több lépcsőben, ütemezetten "végig kell vinniük a teljes tervezési folyamatot". Először döntéselőkészítő tanulmányokat kell szakaszonként letenniük az asztalra, azután az ezek alapján megszülető döntések nyomán el kell készíteniük az engedélyezési, kiviteli terveket és a kapcsolódó dokumentációt - írták.

Megjegyezték, a Budapesti agglomerációs vasúti stratégia készítésekor végzett felmérések szerint gyakorlatilag kétszer annyian használnák az elővárosi vasutakat, ha mennyiségben és minőségben javulna a szolgáltatás. Ugyanakkor

"Célunk, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetést kínáljunk mindkét vonalon, Veresegyház és Lajosmizse felől is. A vonalak mentén élők véleményét, javaslatait várjuk a tervezéshez, ennek érdekében két honlapot is indítottunk, ahol részletes kérdőív várja a vonalak mentén élők válaszait" - idézték a közleményben Vitézy Dávidot, a BFK vezérigazgatóját.

Címlapkép: Getty Images