Újabb szakaszhoz ért a veszprémi elkerülő hídja: próbaterhelést végeztek rajta

HelloVidék 2021. június 1. 10:02
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából, a STRABAG Építő Kft. kivitelezésében valósul meg a 8. számú főút Veszprém déli elkerülő I. üteme a Litéri és Füredi csomópontok között. Az Almádi úti csomópontban a híd statikus és dinamikus próbaterhelését négy teherautóval végezték el.

Ahogy arról a Magyar Építők beszámolt, itt 7,5 kilométer hosszon, a jelentős baleseti kockázatot hordozó csomópontok különszintű csomópontokká fejlesztésére, átépítésére kerül sor a kivitelező által biztosított munkavédelmi szabályok hathatós betartásával. Ezen fejlesztési koncepció keretében valósul meg most az új Budapesti, Almádi és Füredi csomópont.

Ideiglenesen forgalomba helyezték a kerékpáros hidat

Az Almádi csomópontnál a város felőli oldalon a körforgalom kiépítése megtörtént a szegélyépítéssel, valamint az aszfalt alap- és kötőréteg kiépítésével. A déli oldalon, a 7217. jelű úton a Ckh-réteg (hidraulikus kötőanyaggal stabilizált alapréteg) és az alapréteg kiépítése folyik. A csomópontban lévő műtárgyon az aszfalt rétegek (alap és kötő) elkészültek, a kopóréteg építése június elején várható. A csomópont forgalom részére történő átadása júniusban várható.

Az 51+052 kilométer szelvényben létesítendő kerékpáros kerethíd szerkezete megépült és ideiglenesen forgalomba is helyezték, de az Almádi különszintű csomópont forgalom részére történő átadásával és a kerékpáros forgalom megnyitása után a kerékpáros kerethíd ismét lezárásra kerül. A Füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak építése elkészült, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a hídháttöltés építésével folytatódhat a munka.

A terhelést négy teherautóval végezték

Az Almádi úti csomópontban a híd statikus és dinamikus próbaterhelése a május 27-én a próbaterhelési terv szerint került elvégzésre. A vizsgálat során meghatározott teherállásokban mérték a lehajlási és az alakváltozási értékeket.

A terhelést négy darab, egyenként megközelítőleg 40 tonna tömegű teherautóval végezték. Az adatok kiértékelésével megközelítőleg másfél hét alatt elkészülnek.
A Füredi csomópontnál az Almádi csomópont nyári megnyitását követően részleges, majd szeptembertől teljes lezárás várható, valamint a Budapesti és a Füredi csomópont között a jobb pályát is lezárják.

A közúti forgalom elvezetésére a 8. sz. főúttal párhuzamosan, az Almádi és a Füredi út között terelőutakat alakítottak ki, melyet korábban átadtak ideiglenesen a közúti forgalom részére.

További részletek itt olvashatók.

Címlapkép: Getty Images