A turizmus jövőképének alakítása a KELET-MECSEKBEN (x)

PR 2021. július 26. 05:00
Sikeresen zárult egy olyan példa értékű együttműködés, melyben 11 település turisztikai szakemberei dolgoztak együtt.

„Turisztikai fejlesztések a Mecsekben” című térségek közötti pályázat megvalósításának köszönhetően több kelet-mecseki település összefogásával született meg az a koncepció, mely elősegítheti a térségbe érkező turisták aktív időtöltését. A koncepció megvalósulásának részeként készült el egy olyan, az egész térséget átfogó weboldal, amely az ide látogatók számára igyekszik felhívni a figyelmet a települések látnivalóira, szállásadóira és vendéglátóira.

Az internetes információk interaktív megjelenítését szolgálja az a 11 db információs terminál, amelyeket a frekventált turisztikai helyszíneken helyeztünk el. A hagyományos turisztikai szórólapok környezetbe illő elhelyezését pedig olyan fából készült kiadványtartó táblák szolgálják, amelyek mind a tizenegy településen megtalálhatók.

Az elmúlt évben megrendezésre kerültek turisztikai fórumok az érintett településeken, ahol az aktív együttgondolkodás eredményeként nagyon sok jó ötlet cserélt gazdát. A pályázat keretében öt helyszínre látogathattunk el a Dunántúlon, ahol jó gyakorlatok tanulmányozására nyílt lehetőség, melyek adaptációja, továbbfejlesztése nagyban elősegítheti Kelet-Mecsek turisztikai vonzerejének növelését.

A LEADER Helyi Akciócsoportok Együttműködési Tevékenységeinek Előkészítése és Megvalósítása című, VP6-19.3.1-17 kódszámú projekt keretein belül a Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület, a Pécsváradért Alapítvány és az „Őszi Fény” Alapítvány vállalta a konzorciumi partnerséget. Az Alsómocsoládi projektpartner 100 gyermek ingyenes táboroztatását biztosította. A térségben élő kisdiákok 4 turnusban vehettek részt olyan helyszínen, ahol a természet megfigyelésén túl aktív, élményekkel teli tudásátadás zajlott.

A Kelet-Mecsek legújabb turisztikai együttműködése 2017-ben indult azzal a céllal, hogy együttes összefogással több turistát csalogassanak a térségbe és újragondolják a térség marketing koncepcióját. Az együttműködés folytatása, az egymás iránti bizalom jelenti azt az alapot, amely a sikert biztosíthatja a résztvevők, és az egész térség számára.

(x)