Még ritkábban jár a csodavonat: erről a változásról minden utasnak tudnia kell

HelloVidék 2022. január 26. 10:00
Mától erősen lecsökkentik a szegedi csodavasút, a tram-train forgalmát. A jármű kétóránként közlekedik Hódmezővásárhely és Szeged között átszállásmentesen. A tram-train eredetileg óránként járt november 29-étől kezdve Csongrád-Csanád megye két legnagyobb városa között, és az első nagyobb volumenű sűrítést januárra tervezték csúcsidei 20 perces, csúcsidőn kívül pedig 30 perces követési időkkel. Ez végül nem jött össze.

Szerdától a vasútvillamosok módosított rend szerint járnak: Hódmezővásárhely és Szeged között csak kétóránként lesz átszállásmentes kapcsolat, a kimaradó órákban pótlóbuszozni és -villamosozni kell, írja a Szegeder.

A Mávinform kedd esti posztja szerint viszont „január 26-án, szerdától a tram-train járatok kétóránként Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a teljes útvonalon közlekednek: a menetrend szerinti indulási idők alapján páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg páros órában a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet átszállás nélkül utazni.

A rákövetkező órában pótlóbusz és villamos közlekedik a tram-train helyett, egyszeri átszállással. Az utasoknak – főként a csúcsidőkben – a közúti menetidők és az átszállások miatt hosszabb eljutási idővel kell számolniuk.

Arról is írnak, melyik irányba mikor indulnak a járatok, majd hozzáteszik, milyen járatok maradnak ki teljesen:

nem közlekednek a reggeli és délutáni, esti sűrítő járatok, amelyek Hódmezővásárhely vasútállomásról 6:46-kor, 15:08-kor, 17:08-kor és 19:08-kor, illetve Szegedről 14:01-kor, 16:01-kor, 18:01-kor indulnának.

Korábban is azért járt csak óránként a vasútvillamos, mert nem tudtak elegendő járművet befogni, azokon ugyanis folyamatosan meghibásodások léptek fel. A Szegeder információi szerint hiába várta a szakma is a januári üzembővítés bejelentését, a Stadler által gyártott járművek nagyobb része még mindig nem képes megbízható üzemelésre különböző hibák miatt.

Lázár János egy hete tett ki videót a tram-trainról, utazás közben beszélt arról, hogy népszerű, sokan használják, de dolgozni kell még a menetidő javításán. Szerinte meg kell fontolni, hogy Szegeden a jövőben hány helyen álljon meg vasútvillamos.

Hogy a mostani újabb kellemetlenségeknek mi az oka, a Mávinform posztjából nem derül ki. Ezek után erősen kétséges, vajon megérte-e a méregdrága vasútvillamos beüzemelése, ami az eredeti becslések ötszörösébe került.

Címlapkép: Getty Images