Jövőre 230 km-rel bővül a hazai díjköteles gyorsforgalmi útszakaszok hossza az Építési és Közlekedési Minisztérium december 5-én megjelent rendelete alapján.
Többek között fizetőssé válik a teljes M0-s, az M44-es autóút, illetve az M30 miskolci elkerülője is. A rendelet értelmében további két vármegyével bővül a fizetős utak listája - számolt be róla a Pénzcentrum.
A díjat, a jogosultságot elektronikus autópálya matrica formájában kell megfizetni, mindig az autópályára lépést megelőzően. A már fizetősek mellett most további, eddig ingyenes útszakaszok válnak fizetőssé 2024. január 1-től.
2024-től fizetőssé válik:
- az M44-es Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Tiszaüg/Tiszakürt csomópontig
- az M44-es Szolnok/Martfű/Kunszentmárton csomóponttól Békéscsaba-Gyula/Debrecen-Szeged csomópontig
- az M4-es Abony-kelet/Szolnok nyugat csomóponttól Törökszentmiklós-nyugat/Szajol csomópontig
- az M44-es Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Szarvas/Szentes csomópontig
- az M0-ás M1-M0 csomóponttól az M0-11-es út csomópontig
- az M31-es Nagytarcsai csomóponttól M3-M31 csomópontig
- az M6-os Budapest, Barackos út csomóponttól Ráckeresztúr csomópontig
- az M76-os Balatonszentgyörgy/Balatonberény csomóponttól Keszthely-Fenékpuszta csomópontig.
Vagyis 2024. január 1-től további két vármegyével bővül a fizetős utak listája: Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyékkel.
Címlapkép: Getty Images