A portál szerint a termelők és az áruházláncak a megszokottól eltérő stratégiát követnek azzal, hogy a húsvét előtt megnövekedő kereslet hatására nem emelnek az árakon, hanem csökkentenek. Ez a gyakorlat korábban nem így volt.
Az árcsökkenést nemcsak az áruházi akciók, hanem az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adatai is tükrözik. Az AKI szerint az M-es és az L-es méretű tojás átlagos csomagolóhelyi ára 20 százalékkal csökkent a tavalyi időszakhoz viszonyítva. Ez nem egyedi eset, az Európai Unió országaiban is ugyan ilyen mértékű visszaesést lehet tapasztalni. Pedig a termelőknek a karácsonyi mellett a húsvéti a legfontosabb időszak.
Ilyenkor általában 10-20 százalékkal nő a fogyasztás, amire a tojástermelők a tojóállomány növelésével készülnek
– mondta a Világgazdaságnak Pákozd Gergely, a herceghalmi Pák-To Kft. üzemvezetője, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének alelnöke. Hozzátette: "a húsvéti ünnepek után csökken a kereslet, a megnövelt állomány viszont termel, ezért ilyenkor különösen fontos, hogy legyen mit tartalékolni a későbbi veszteséges időszakra is."