Kiderültek a részletek: ilyen lesz a csongrádi tram-train

MTI   
  Megosztom
Kiderültek a részletek: ilyen lesz a csongrádi tram-train

Időarányosan halad a Hódmezővásárhely és Szeged közti tram-train építése - írta a Magyar Nemzet szerdán.

A cikkben jelezték, hogy települések között százas tempóval száguldó vonatokként, a városi utcákon "suttogó" villamosokként viselkednek majd a szerelvények. Az üzemeltető nemzeti vasúttársaság, a MÁV-Start most egy különleges, kétéltű járművet szerez be, amely közúton és sínen is képes haladni. Feladata a felsővezeték karbantartása lesz.

A vonalon nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot, a 17,6 milliárd forintért szállítandó járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Egy szerelvényre kétszázan férnek fel, akik közül kilencvenketten tudnak leülni.

A szerelvények beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években renoválták, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, azonban most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi a tram-train járatok százas tempóját. Egyes szakaszokon két vágány épül, hogy a szerelvények megállás nélkül tudják egymás útját keresztezni.

A városi szakaszokon a síneket mindenhol gumiágyba helyezik, a zajhatás és a kerékkopás elkerülése érdekében pedig kerékkenő berendezést alkalmaznak. Ezáltal sokkal halkabban haladnak majd a szerelvények.

A két végállomás közti menetidő 42, a két belváros közötti 32 perc lesz. A megmaradó Szeged-Békéscsaba szakaszon a személyvonatok menetideje a tervek szerint 7 perccel csökken - olvasható a Magyar Nemzetben.

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. KATTINTS!
  Megosztom

hellovidék

szeged

hódmezővásárhely

tram-train

vonat

villamos

máv

vasút

közlekedés

jármű

gazdaság