Nem semmi autópálya-fejlesztés vidéken: teljessé vált a magyarországi Via Carpathia

MTI   
  Megosztom
Nem semmi autópálya-fejlesztés vidéken: teljessé vált a magyarországi Via Carpathia

"Magyarország öt évvel a teljes folyosó kiépítésének 2026-os határideje előtt, elsőként adta át a Via Carpatia közép-európai gyorsforgalmi korridor összes, területére eső szakaszát. Az M30 közelmúltban forgalomba helyezett befejező elemével az országrész észak-déli irányban is magas minőségű közutakon járható át. A tengeri kikötőket összekapcsoló, ipari térségeket felfűző nemzetközi útvonal Borsodban is élénkíti a gazdasági fejlődést" - fejtette ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, kormánybiztos az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zónáról szóló találkozón csütörtökön Miskolcon.

A magyar kormány 2020-ban döntött a gazdaságfejlesztési zónák létrehozásáról annak érdekében, hogy a történelmi régiók versenyképes gazdasági egységekként fejlődhessenek tovább. Az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna célja Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék országhatárokon átnyúló hatású, átfogó fejlesztése. A zóna stratégiai jövőképe szerint erősségeire alapozva 2030-ra Magyarország legnagyobb ipari tudásparkjává válik, gazdasága innovációra épül, és magas hozzáadott értéket képvisel - áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében.

Palkovics László a terület országgyűlési képviselőivel, megyei és városi vezetőivel tekintette át a fejlesztési elképzeléseket, az előkészítésükben elért előrehaladást.

A miniszter, kormánybiztos elmondta:

az M25 autóút tavalyra megvalósult teljes kiépítésével Északkelet-Magyarországon már elértük azt a kormányzati közlekedéspolitikai célt, hogy minden megyei jogú várost bekössünk a gyorsforgalmi hálózatba. Régi elvárásokat teljesítve 2020 végén két újabb Borsod megyei útfejlesztésről döntöttünk. A 37-es főút Gesztely-Szerencs közötti szakaszának négysávosításán és a Sajószentpéter-Berente elkerülőn már nyár óta dolgoznak a kivitelezők. A megyeszékhely tehermentesítő útja is készül az Y-híddal. A modellváltó Miskolci Egyetem a fejlesztési és béremelési forrásokat is beleértve a korábbinál két és félszer több pénzből gazdálkodhat. A felsőoktatási intézmény bázisán az anyagtudományokra, fenntarthatóságra és logisztikára fókuszáló tudományos és innovációs park létesül. Az egyetem a nemzeti laborok és az alkalmazott kutatóintézetek hálózatában való szerepvállalása révén jelentős tudásközponttá válik. A Miskolci Szakképzési Centrum 21. századi szakképző intézmények programját több mint 6 milliárd forinttal támogatja a kormány.

A Miskolci Egyetem kuratóriumi elnökeként örömét fejezte ki, hogy a térség fejlődését ösztönző közös munkából az universitas is ki tudja venni a részét.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

palkovics lászló

via carpathia

miskolc