Hivatalos: új autópálya épül itthon, régóta vártak erre a magyar autósok

HelloVidék   
  Megosztom
Hivatalos: új autópálya épül itthon, régóta vártak erre a magyar autósok

A kormány döntése értelmében a következő négy évben 60,8 milliárd forint fordítható komplex közútfelújításra és -fejlesztésre, míg a következő két évben 8 milliárdból lehet útfelújításokat végezni. A Magyar Közlönyben megjelent határozatban a komplex közútfelújítási és -fejlesztési feladatokra szánt összeg 18 milliárd forint a 2022-es évben. A HelloVidék a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) segítségével szedte össze a vidéket érintő idei útfejlesztéseket Kelet-Magyarországon.

Útfejlesztések Hajdú-Bihar megyében

Debrecen

A NIF beruházásában valósul meg a 471. sz. főút Debrecen belterületi szakaszának négysávosítása. A főút ezen szakaszát követő 4,5 km hosszú, 2x2 sávos külterületi, Hajdúsámsonig tartó szakaszát 2020 augusztusában adták át. Az induló projekt elkészültével a 471. sz. főút Hajdú-Bihar megyei szakaszának szinte egésze, vagyis több mint 30 km hosszú szakasza fog megújulni.

A megfelelő színvonalú, biztonságos közúti közlekedés biztosíthatósága érdekében megújul Debrecen belterületén a másodrendű főút Mátyás király utcától a Simon István utcáig tartó szakasza. A projekt keretében a 4908. jelű út, az Acsádi út belterületi szakaszának a felújítására, valamint több lakossági útnak a kiépítésére és felújítására is sor kerül. Mindemellett a főút négysávosításához kapcsolódóan több városi utca, illetve gyűjtőút csatlakozása jelzőlámpás csomóponttá történő átépítése is megvalósul, összesen nyolc helyen.

A beavatkozási szakaszon nyolc helyen építünk önálló parkoló területet, a főút mellett korszerű közvilágítás lesz. Megújulnak az utcabútorok (padok, hulladékgyűjtők) és a régi laktanya meglévő beton kerítését felhasználva, a növényfelületek növelése érdekében zöldfalat alakítunk ki

- olvasható a NIF híreiben.

A főút tekintetében az érdemi munkavégzés várhatóan 2022. III. negyedévében, az előkészítési munkálatokat, vagyis a kiviteli tervek elkészítését követően kezdődik meg és tervezetten 2024. III. negyedévében ér véget.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Debreceni Mélyépítő Holding Kft. – “KE-VÍZ 21” Zrt. – Zemplénkő Kft. végzi nettó 7.299.011.812 Ft forint értékben.

Négysávosra bővül a 33. sz. főút az ipari fejlesztési terület és az M35-ös autópálya között

A 33. sz. főút jelentős közúti forgalmat bonyolít le, így a kapacitásbővítés lehetővé teszi majd a forgalom eloszlását, és ezáltal a közlekedés biztonságosabbá válását is. A fejlesztés biztosítani fogja a jelenleg kialakítás alatt álló Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet gyorsabb megközelíthetőségét is.

A kivitelezés során 2,2 km hosszon történik meg a 33. sz. főút az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet és az M35 autópálya közötti szakasz meglévő 2×1 sávos részének 2×2 sávra bővítése. A főút részeként egy 2×2 sávos közúti híd és egy 1 sávos direkt ág átvezetése épül meg a 108 sz. vasútvonal felett, csomóponti ágak, új jelzőlámpás csomópontok, párhuzamos gyalog-kerékpárutak és mezőgazdasági földutak kialakításával

- derül ki a NIF híreiből.

A munkák során várhatóan 11 000 m3 hidraulikus kötőanyagú és 12 100 m3 bitumenes kötőanyagú pályaszerkezet épül meg. Kivitelezői feladat részét képezi továbbá 4 db jelzőlámpás csomópont kialakítása, a műtárgyak tekintetében pedig egy 95 m és egy 92 m hosszúságú, vasút feletti műtárgy építése is.

A munkálatok jelenlegi szakaszában megkezdődtek a közműfeltárások, valamint a humuszleszedési, illetve a geodéziai, az erdőirtási és fakivágási tevékenységek zajlanak. Várhatóan 2023. év végén fejeződik be a beruházás.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Strabag Építőipari Zrt. végzi nettó 17,5 milliárd forint értékben.

Debrecen-Nyíregyháza, csomóponti ág Görbeházánál

A NIF Zrt. beruházásában megépül az M35 autópálya Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen csomóponti ága Görbeházánál. A fejlesztés segíteni fogja a térség jobb elérhetőségét, mivel a Nyíregyháza irányából az M3 autópályán érkezők számára nyújt lehetőséget Debrecen irányába tovább haladni, és Debrecen felől az M35 autópályán, Nyíregyháza irányába az M3 autópályán történő továbbhaladást fogja biztosítani.

A 2015-ben, illetve 2018-ban elkészített kiviteli tervek szerint a Nyíregyháza – Debrecen és a Debrecen – Nyíregyháza irányú forgalom csomóponti összekötő ágainak kivitelezése keretében 1 db híd, illetve összesen mintegy 1 km hosszú út készül el. Ezen felül 1 db üzemi forduló épül meg (az M35 autópálya 3+070 km szelvény környezetében) segítve az autópálya üzemeltetési feladatainak ellátását, amihez a kiviteli terveket is jelen projekt részeként szükséges elkészíteni.

Jelenleg a kivitelezési munka megkezdéséhez szükséges előkészítő tevékenység (mint például a tervek felülvizsgálata, munkakezdéshez szükséges dokumentációk összeállítása) zajlik. A munka befejezése 2023 decemberére várható.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. végzi nettó 4 milliárd 889 millió forint értékben.

Útfejlesztések Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében

Nyíregyháza

A NIF Zrt. beruházásában újabb belvárosi fejlesztést hajtanak végre Szabolcs-Szatmár-Bereg megye székhelyén, Nyíregyházán, ahol mint a nyugati irányú szállítmányozás egyik gócpontján, valamint egyetemvárosi státuszú megyeszékhelyen, a helyi gazdaság dinamikus növekedése miatt fejlesztések váltak szükségessé a város belterületi részein is. A vasútállomás közvetlen környezetében lévő Nagykörút kapacitásbővítését előirányzó beruházás alapkövét letették.

A beruházás során a Huszár sor és a Móricz Zsigmond utcát érintő nagykörúti szakasz – egybefüggően mintegy 1,2 km hosszú – meglévő, 2×1 sávos részének 2×2 sávosra történő kapacitásbővítése valósul meg. A fejlesztés továbbá 5 db jelzőlámpás csomópont és gyalog-kerékpárút, valamint az ezek átvezetését biztosító híd létesítését is magában foglalja. A projekt során az Érpataki főpályás keresztezésében a meglévő 2 db régi hídszerkezet helyett a 2×2 sávos út, járda, gyalog- és kerékpárút, valamint a 2 db lakossági utca becsatlakozását szolgáló, ezek méretigényéhez igazodó, „A” terhelési osztálynak megfelelő, mintegy 423 m2 pályafelületű, közel 60 m szélességű híd létesül. A közösségi közlekedés tekintetében a tervezési szakaszon 4 db autóbusz megállópár érintett.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzi nettó 5.578.144.901 forint értékben.

Vidéki útfelújítások Kelet-Magyarországon

Átfogó útfejlesztési csomagot tett közzé a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A Közbeszerzési Hatóság oldalán megjelent hirdetményben 7 régióban 62 útfelújítást részleteznek.

Az útfelújítások főképp vidéken, a kistelepüléseken élők mindennapjait könnyítik meg: a forgalombiztonság és a rövidebb utazási idők ugyanis hozzájárulnak a térségi központok, óvodák, iskolák, munkahelyek, közintézmények gyorsabb, kényelmesebb eléréséhez.

Az átfogó csomagban a következő projektek valósulnak meg, az alábbi kivitelezők munkájával:

  • 3502 j. Tiszavasvári – Hajdúböszörmény összekötő út 4+006-8+022 km szelvények közötti szakasz – KE-VÍZ 21 Zrt.
  • 3317 j. Hajdúnánás-Nyíregyháza összekötő út 34+360-40+171 km szelvények közötti szakasz – KE-VÍZ 21 Zrt. és Zemplénkő Kft.
  • 4. sz. Budapest-Debrecen-Záhony I. rendű főút 128+716 km szelvény – STRABAG Általános Építő Kft.
  • 4127 j. Beregdaróc-Fehérgyarmat-Csengersima ök. út 28+785-30+185 km szelvények közötti szakasz – KE-VÍZ 21 Zrt. és Zemplénkő Kft.
  • 471 sz. Debrecen-Nyírbátor-Mátészalka II. rendű főút 73+026 km szelvény – STRABAG Általános Építő Kft.
  • 4901 j. Téglás-Balkány összekötő út 11+660-17+815 km szelvény – KE-VÍZ 21 Zrt. és Zemplénkő Kft.

A gyorsforgalmi utak esetében erre számíthatunk 2022-ben:

  • M3 autópálya új Debrecen-Józsa autópálya csomópont építése: az új csomópont projektelem keretében megépül egy új, teljes értékű, 2x2 sávos csomópont a hozzá kapcsolódó csomóponti ágakkal, közvilágítással, aminek várható befejezése 2022. júniusa.
  • A 48. számú főút fejlesztése Debrecen és az országhatár között, baleseti gócoknál szintbeli csomópontok építésével, tervezetten 2022. márciusáig.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

magyar közút

nif zrt.

közútfejlesztés

kelet-magyarország

debrecen

nyíregyháza

beruházás