Új stratégiát alkalmaz a magyar áruház: ez sok vásárlót érinteni fog

HelloVidék   
  Megosztom
Új stratégiát alkalmaz a magyar áruház: ez sok vásárlót érinteni fog

A nagykereskedelmi szempontok markánsabb érvényesítését a vásárlók igényeinek felmérése, a vásárlói viselkedés megfigyelése előzte meg és indokolta. Az áruház tizenhárom hazai áruházában megfordulók, illetve a kiszállítást igénybe vevők száma 400 000 főt tesz ki, a kulcsfontosságú ügyfeleket pedig a legtöbb forgalmat generáló vendéglátóipari szereplők (40 000 vevő), valamint kiskereskedők (30 000 ügyfél) jelentik.

Az áruház kulcsvevői nem végfogyasztók

Az árazási stratégia megalkotásának kiinduló pontja az, hogy a kulcsfontosságú ügyfelek célja nem a fogyasztás, hanem a beszerzés, azaz a raktárak, polcok, éttermi hűtők meghatározott termékekkel való feltöltése. Szigorú bevásárlólistával érkeznek, és az egyes termékekre olyan keretösszegeket határoznak meg, ami mellett még profittal értékesíthetnek. Az áruház épp ezért nem a hipermarketekben megszokott „árháborús” gyakorlatot alkalmazza, mely a magas-alacsony árakkal, a minél többféle árucikkel, valamint intenzív reklámmal operál, hanem lépcsőzetes árképzéssel teszi vonzóvá – az áruházaiban éppúgy, mint kiszállító üzletágában – a nagykereskedelmi élményt.

Vevői igényekhez igazodó árképzés

A különböző típusú vendéglátóipari egységeket fenntartók, valamint a kiskereskedők számára két fő vásárlói „kosarat” alakított ki az áruház: a vendéglátóipar számára leginkább fontos - jellemzően az ultrafriss és a friss kategóriák népszerű cikkei - termékek heti árképzésűek. Az ebbe a körbe eső termékek árát folyamatosan felülvizsgálják, a kedvezményekről pedig különböző csatornákon – vevőtalálkozó, e-hírlevél, mobilalkalmazás, hangsúlyos áruházi jelenlét – értesítik a leginkább érdekelt ügyfeleket.

A második, igen népszerű kosárban a „Többet olcsóbban” termékkörbe tartozó árucikkek sorakoznak: az az árazási politika 100 termékkel indult 2021-ben, és ma már több, mint 4500 termék értékesítésében alkalmazza az áruház. A koncepció szerint az egy darabra vonatkozó eladási ár megegyezik a kiskereskedelmi árral, s ezen felül még két ársávot alakított ki a vállalat, melyekben a vásárolt mennyiség növekedésével csökken az egy darabra vetített ár. Az egyes ársávok kialakításánál és a kedvezményes darabszámok meghatározásánál a profi beszerzők jellemző vásárlási szokásait tartotta szem előtt a nagyvállalat. A termékkörbe tartozó cikkekről elmondható, hogy az előző évhez képest átlagosan 30%-kal nagyobb arányban és 15%-kal nagyobb mennyiségben fogynak, az áruházi eladási részesedés pedig 45%-ra tehető.

Termékjelenlét és folyamatosan jó ár

Stabil és hosszú távú jó árakat kínálunk vevőinknek. Azt szeretnénk, hogy amikor nagyobb mennyiségben vásárolnak a METRO-ban, biztosak lehessenek abban, hogy megfelelő nyereséget és garantált árrést érnek el

- mutatott rá az árstratégia céljára Taferner Ákos marketing osztályvezető.

Az árstratégia érvényesítését szolgálják a szembetűnő – gyakran raklapos – áruházi kihelyezések, valamint a felesleges installációk eltávolítása is a vevőtérből. Hiszen a profi vevő számára a termék jelenléte, az ára, valamint az értékesítés során elérhető árrés az, ami igazán érdekes.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

kereskedelem

vásárlás

vásárlók

áruház

árképzés

árak

áremelkedés

áremelés