Nem semmi jutalmat kapnak idén az Audi dolgozói: kérdés, épül-e Győrnél akkugyár

HelloVidék   
  Megosztom
Nem semmi jutalmat kapnak idén az Audi dolgozói: kérdés, épül-e Győrnél akkugyár

Az Audi Hungaria stabil évet zárt 2022-ben, az autógyártásban csúcsot döntött, és nyilvánvalóan készül az elektromos meghajtásokra való átállásra. Tavaly nyár óta égető kérdés Győrben, hogy az ipari park bővítése nem azt jelenti-e, hogy Debrecenhez hasonlóan egy gigantikus akkumulátorgyár épül a város határában, Győrszentiván városrészben. Az aggódó hangok az elmúlt napokban felerősödtek, miután az Audi bejelentette: 2026-tól az új modellekbe már csak elektromos motorokat szerel be, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja a belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. A vállalat csütörtöki éves sajtótájékoztatóján a Telex arra kérdezett rá: a magyar Audi-gyár vezetése elképzelhetőnek tartja-e, hogy egy óriási akkumulátorgyár épüljön a város határában a Volkswagen konszern beruházásában.

Válaszában Alfons Dintner, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke megismételte, hogy az Audi Hungaria nem fog akkumulátorgyárat építeni Győrben – ezt már korábban is tisztázták –, elismerte ugyanakkor, hogy a Volkswagen valóban telephelyeket keres. Négy ország kapott konkrét megkeresést, tette hozzá, de hogy melyik ez a négy, azt nem árulta el.

Rákérdeztek arra is, hogy a Magyarországon letelepülő távol-keleti gyárak akkumulátoraira épít-e az Audi Hungaria? Patrick Heinecke pénzügyeket és a beszerzést vezető igazgatósági tag válaszából az derült ki, hogy a Volkswagen konszern brüsszeli gyárába már szállít a Samsung Gödről elektromos meghajtásokat, és hogy az akkumulátorok beszerzését a konszern szintjén kezelik és irányítják, nem Győrből.

Az Audi magyarországi gyárának termeléséről is szó volt a sajtótájékoztatón, íme a számok:

  • 1 677 545 motort gyártottak Győrben, ebből 300 ezer e-motor, 108 ezer elektromos hajtás.
  • 171 134 autó gördült le a gyártósorokról, ami csúcsot jelent.
  • Az Audi Hungaria árbevétele 8,436 milliárd euró volt, ebből 343 millió lett az adózott eredmény.
  • A vállalat tavaly 220 millió euró értékű beruházást hajtott végre, a harminc évvel ezelőtti alapítás óta így már összesen 12,172 milliárd eurót fektetett be az Audi a magyar gyárba.
  • Jelenleg 11 957 munkatárs dolgozik a győri Audiban,
  • ahol 2024-ben egy új modell, a Cupra Terramar gyártása is elkezdődik.

Szó volt arról is, hogy a győri gyárban – ami idén harmincéves – még most is zajlanak az idei bértárgyalások, a feleknek az eredeti tervek szerint március végéig megállapodásra kellene jutniuk. Alfons Dintner egyértelműbben fogalmazott: ebben az évben dől el, hogy a konszernen belül mely gyárak nyerik el az elektormotorok gyártásának jogát, hol készülnek majd a tisztán elektromos meghajtású autók.

Ahogy megszokott, idén is az éves sajtótájékoztatón jelentették be az audis munkavállalók számára valószínűleg legfontosabb számot is.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

helovidek

audi

győr

audi gyár

fizetés

akkumulátor

akkumulátor-gyártás

elektromos autók